close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz G-Klasse: 240 Gd

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 610

De hydralische stuurbekrachtiging werkt soms wel en soms niet helemaal goed, dwz werkt alleen in de eerste fase van het sturen. De auto stuurt ook niet goed terug na een bocht.
Olie is bijgevuld in reservoir tot ca 20 mm onder bovenkant reservoir, geen lekkages gezien. Kan het de oliereservoir filter zijn? of is het iets anders?

Geplaatst door

240GD (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

filter in hydraulische pomp vervangen. Stuurbekrachting werkt nu iets beter maar is nog niet volledig in orde. Auto stuurt nog niet goed terug in de bocht, gaat wel al makkelijker.
Suggestie om pompdruk te meten van Willy9: hoe moet ik dat doen? Ik ben geen prof. Is er een andere eenvoudig methode om status van pomp te controleren?

240GD 0

13 jaar

Het is misschien gek dat ik het vraag,maar is de riemspanning van de stuurpomp goed,en je bedoeld toch de filter die onder in het reservoir zit niet,en er is toch niet aan de spelingschroef op het stuurhuis gedraait niet en je moet de motor eens laten draaien zonder deksel op het reservoir en dan kijken of er nog olie genoeg inzit en niet te fel schuimt

Roger10 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz G-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.