Mercedes-Benz S-Klasse: 260SE start niet

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2600

Hallo allemaal,
Heb hier een probleem! Zal even uitleggen wat er gebeurd is. 260SE was verbruik omhoog gegaan van 12 naar 16liters per 100km. In donker zag ik in de lichten van achterligger zwarte domp, dus kreeg te veel benzinne! Bij garage geweest en vond probleem niet. Deze dacht distributie ketting gerokken of nokkenas versleten. Nog 1 maal mee naar nederland gereden en daar autopech. Ineens bolde de auto uit(is een automaat) . Nadien wilde deze niet meer starten. Naar huis gebracht en beetje nagezien. Volgende: benzinnepomp werkt nog . Bougies krijgen ook nog vonken(misch te zwak). Distributieketting staat strak gespannen op bovenste tandwiel. Heb al met start pilot proberen te starten maar doet niets. Andere bobijn gestoken en nog niets. Wel bij demontage van de bougiekabels zat er 1 van de 6 niet goed op. Staat een nieuwe delcokap en rotor op. Al met nieuwe bougiekabels van andere mercedes geprobeerd en ook niets. Nu weet ik het niet meer en vraag daarom jullie hulp!!!!

geertsolie

Geplaatst door geertsolie (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

hoeveel is benzine druk
gr

geertsolie (0), 11 jaar geleden

Hallo willy9 , heb vandaag benzinnedruk gemeten en was rond de 5.5bar. Dan nog eens met andere bobijn van sl w129 geprobeerd en nog niets. Dan heb ik alle bougies nagezien en 1 is volledig ingebrand en ging er zeer slecht uit!Alle anderen zijn ok, en over een jaar vernieuwd met maar 2000km mee gereden. Zal morgen de rotor eens bekijken en de vonk van de andere bougies eens bekijken. Laat het vervolg weten.GRTS

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

en al wat verder gekomen
gr

geertsolie (0), 11 jaar geleden

Heb deze avond met een lamp in de bougie opening gekeken met een lamp en hing veel metaal braam aan de schroefdraad! Met magneet willen uit nemen maar lukte niet. Ben met deze bougie bij een mercedes monteur geweest en deze veronderstelde dat de bougie door iets is geraakt. Een klep of zuiger. Vertelde me om de compressie te meten maar nu die kleine metalen deeltjes in de cylinder zijn gevallen denk ik dat het beste is dat ik geen compressie meting zal doen , kwestie van de cylinder niet te beschadigen. Wat denk jij hier over. Deze monteur vertelde me ook dat het beste is om de cylinderkop er af te halen. Heb hem al op OT gezet en nokkenas punt staat een dikke millimeter naast zijn eigenlijke punt. Van de week aan verder werken om de kop er af te halen. Zal je verder op de hoogte houden. Groeten

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

met endusscoop in de cylinder zien wat er loos is--kunt u de zuiger en kleppen zien op scherm wat er beschadig is.
suc6

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Geert het kwaad is nu toch al geschied. Metaal deeltjes zitten in de zuiger of kop. Dat die nokkenas iets afwijkt komt door het rekken van de ketting. Het lijkt mij dat er wel wat naar binnen is gezogen . Succes met sleutelen.

geertsolie (0), 11 jaar geleden

Hallo allemaal, heb ondertussen cylinderkop er af gehaald en inlaat en uitlaatklep afgebroken en er een boeltje van gemaakt. Cylinder heeft ook een paar krassen. Dus het wordt een andere motor. Alle de planning is om in duitsland een e260 met weinig kilometers gaan te halen en de motor over te bouwen en dan de e verder in stukken te verkopen zodat ik een stuk van de kosten kan recupereren. Nu is mijn vraag of ik een 300 motor er kan in hangen, maar geeft dit geen probleem met de computer enz. Of is de computer maar uit te pluggen en de andere in te pluggen en wat dient er nog vervangen of overgeboud te worden. Iemand hier al ervaring mee? En indien sensoren dienen overgeplaatst te worden,welke en wat nog allemaal? Mijn wagen heeft geen katelysator is dit ook van belang of kan dit ook geregeld worden?

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

alles gewoon overbouwen van sensoren indien nodig-alles past gewoon -
gr

geertsolie (0), 10 jaar geleden

Oplossing zoals hierboven vermeld. Cylinderkop er af gehaald en in en uitlaatklep waren afgebroken. Aldus andere motor gezocht en moet die nog over bouwen. Grote

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.