close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: 290 TDI luchtmassa-meter

Bouwjaar: 1996

Problleem is dat vrij plotseling de auto geen trekkracht meer had.Hij valt dan vermoeden wij in noodloop.Na uitlezen geen foutkodes.Terug gestart is het probleem soms even weg, maar na een paar honderd meter rijden verneem je plotseling weer vermogensverlies.Dan blijft het ook zo totdat de motor weer wordt stilgezet.Maar soms blijft de noodloop aanwezig, ook al zet je de auto opnieuw uit.

Vermoeden de luchtmassameter, want die komt niet boven de 4 Volt als de auto niet meer trekt.Als de auto wel trekt komt het signaal van de luchtmassameter gauw richting 6 a 7 volt.

Maar kan ook iets anders zijn natuurlijk waardoor de noodloop ervoor zorgt dat het signaal van de luchtmassameter wordt beperkt.Of is deze redenatie niet goed?Feitblijft dat het net zo'n luchtmassameter lijkt als de beroemde VW's.

Wie heeft nog een idee?

Geplaatst door

Siem Bijman (625)
badge vip badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Siem Bijman

Ik vind je redenatie niet verkeerd.
Ik heb op deze site gelezen dat je beschikt over een S.O Scanner
Met deze scanner kun je na het triggeren(op het moment dat de storing optreed) in het"verleden"kijken.(met"film opname").
Nu kun je de data van het vermoedelijk defecte onderdeel met elkaar vergelijken.
Misschien is dit een optie??

ps een defecte katalisator(indien aanwezig) brokstukken voor de uitlaat?????

h.hannemann 0
badge

19 jaar

LMM kost niet veel,eerst proberen dus,anders beide kats doorspoelen met water

arnold690 0
badge

19 jaar

heb hetzelfde gehad met een 220cdi was een scheurtje in een darm tussen intercooler en turbo of een verstopte katalysator of klepjes in inlaatkollektor die vastzitten.

eddy2511 0
badge

19 jaar

He, Siem ken dat probleem, moet je eens ff bij de inlaat kijken zit als het goed is een vacuumpotje op dat de EGR regelt, dacht ik die doet het dan wel maar op de een of andere manier doet die het soms niet, ik had ook rijden, noodloop (trekt niet meer) kontakt uit en dan doet die het weer. Dit potje zit bovenop inlaat volgens mij heeft bij ons deze Benz dat al 2 keer gehad. Moet je maar ff kijken. Succes

Roy10511 0
badge

19 jaar

Bedankt jongens.

Zit inderdaad een vacuumpotje op de EGR Roy.Gaan we ook even checken.

Siem Bijman 625
badge vip badge

19 jaar

Wegens ziekte heeft het even geduurd, maar Roy inderdaad is dit vacuumpotje defect.Hij houdt zijn vacuum niet vast (je kunt blijven doorzuigen) en daardoor wordt de EGR-Klep ook niet bediend, want deze zit met een T-aansluiting bij elkaar op.Als de EGR wordt bediend (via vacuum), wordt automatisch ook deze vacuumpot bediend die vastzit aan een luchtklep in de inlaatbuis.Doordat deze lek is, komt er geen vacuum op de EGR-Klep en gaat hij in noodloop.Dit is even provisorisch opgelost door de vacuumleiding naar deze vacuumpot af te dichten.Dicht je de vacuumleiding naar de EGR-Klep af, gaat hij nog steeds in noodloop.Morgen krijgen we de nieuwe vacuumpot en weten we zeker of dit de oorzaak is, maar we twijfelen - ook gezien jouw ervaring hiermee- hier niet meer aan.

Siem Bijman 625
badge vip badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.