Mercedes-Benz C-Klasse: 30 seconden probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: c180 Kompressor

Goedemorgen,

WIj hebben voornoemde MB met het volgende probleem: Bij koudstart en het direct in "D" or "R" zetten van de versnellingsbak gaat de motor zagen en slaat soms af. Alle ventilatie en ontluchtingsslangen zijn goed. Bougies vervangen. Ontsteking geeft geen storingen. Koeltemparatuursensor vervangen. Verder geeft het motormanagement geen problemen weer. Bij het lostrekken van de koeltemp. sensor gaat de temp naar -40 graden en doet het probleem zich niet voor omdat hij in noodloop gaat. Heb dan ook geen koudstartverrijking. Als we de gasklep "handmatig" regelen gaat het ook goed. Het lijkt erop of het management systeem probeert om de motor verhoogt te laten draaien maar daarin faalt. Heeft iemand een soortgelijk probleem meegemaakt en wat was de oplossing?

Met vriendelijke groet,
Ing. Richard Berwald.
Garage RiRo

garageriro

Geplaatst door garageriro (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

johnny28 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Richard, laat hem eens uitlezen met een org. testkast en ga eens naar de zelfaanpassing van het motormanagment, stat bij ME onder istwerte. deze mag niet te hoog zijn. waarschijnlijk lm meter defect. groeten Johnny

garageriro (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Johnny,

We zijn nu 3 dagen bij Mercedes dealer bezig geweest. 1e keer was de oplossing volgens hun de automatische bak. Auto naar bakkenboer, 2 dagen later terug zonder enige vorm van problemen in de bak. De overige 2 keer zijn ze dik 4 uur per sessie bezig met als oplossing: er komt geen foutmelding voor dus kan er ook geen probleem in zitten. We hebben nu de LM en gasklephuis op eigen initiatief vervangen en zullen morgenvroeg het resultaat hiervan weten. Het blijft natuurlijk vaag dat de auto dit probleem voor ca. 30 seconden heeft en daarna geen vuiltje aan de lucht. We houden de moed erin hoe frusterend het probleem ook is. Andere oplossing overigens (maar daar wil de klant niet aan), starten, rustig gordeltje om en na die halve minuut vertrekken. Dan is er voor de rest geen vuiltje aan de lucht.

Bedankt in ieder geval.
Groeten,
Richard.

johnny28 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Richard

Heb je wel de basisafstelling doorgevoerd in de motorcomputer na vervangen van de lm meter?? anders loopt ie nog buiten regelgebied

garageriro (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo, Johnny,

Alle basisinstellingen teruggezet. Andere componenten geinstalleerd en nog hetzelfde probleem. We weten het niet meer.

Groeten,
Richard.

garageriro (0) PRO, 16 jaar geleden

Weet iemand of het probleem te maken kan hebben met het "verliezen van de onderdruk" in het vacuumsysteem?

garageriro (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo,

Probleem is opgelost. Door iemand van Mercedes uit Delft met verstand van zaken in te schakelen is het probleem met 20 minuten opgelost. Het blijkt dat de ketting van de distributie teveel oprekt waardoor de nokkenassen te ver buiten het bereik komen te staan. Naarmate de motor opwarmt corrigeert de variabele timing dit probleem waardoor het liujkt dat het opfgelost is.

Bedankt aan allen die geprobeerd hebben een bijdrage te leveren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.