Vorige week schreef ik al over mijn keuzeprobleem tussen LPG en een 320 CDI. Bedankt voor de reacties daarop, helaas heb ik te lang gewacht want beide auto's zijn intussen verkocht. EN dus gaat mijn speurtocht naar een E-combi met niet al teveel kilometers verder met daarbij ook weer een nieuwe vraag:
Wat is beter een 320 CDI of een 270 CDI? En ten aanzien van het verbruik, ik rij 100 duizend kilometer per jaar dus dat scheelt, klopt het dat beide auto's het op de snelweg kunnen doen met zo'n 6 liter de 100 km? (bij snelheid van 120/130 per uur). Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk op : www.autotrader.nl en zoek daar de auto die je wilt en vergelijk de diverse type`s.
mvg,
Hans.
Ik rijdt sinds ca 4 mndn een 270 CDI combi (handgeschakeld). Het geschetste verbruik haal ik inderdaad. Als ik niet boven de 120 ga kom ik zelfs op 5,8 l. Het motorvermogen van de 270 is m.i. meer dan voldoende. Als je bij 150 km/u gas geeft voel je de wagen nog stevig optrekken. Ik heb de wagen in Duitsland gekocht. Daar vindt je nog wel eens diesels met wat minder km. www.automarkt .de
m.v.gr
Ton
18 jaar
Het is uiteindelijk een 270 CDI geworden. Alleen 5.8 haal ik niet, maar 6.7 op de snelweg is haalbaar.
18 jaar
Het is uiteindelijk een 270 CDI geworden. Alleen 5.8 haal ik niet, maar 6.7 op de snelweg is haalbaar.
18 jaar
Of ik heb een uitzonderlijk goed exemplaar ( motor heeft ca 50.000 gelopen), of ik rij rustig. De 6,0 haal ik als ik bij een snelheid van 110 a 120 km/u op de cruisecontrol kan rijden. Bovendien haal ik het alleen op lange ritten. Bij koude motor is het verbruik aanzienlijk hoger.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar