Ik heb een 380 SL uit 1985
USA uitvoering, met een EU motor uit waarschijnlijk een 380 SE of SEC (is niet door mij vervangen)
Motor loopt niet rustig stationair, schud iets (meer dan normaal)
bij gas geven pakt de motor niet goed op, net of hij teveel (of te weinig ?) benzine krijgt
Op toeren loopt de motor goed en heeft ook voldoende trekkracht
Na een koude start loopt de motor ca 1300 tpm en pakt dan wel goed op
Als de motor warm is zakt het toerental terug naar ca 800 tpm en pakt dan niet meer goed op,
als ik het toerental dan opdraai naar ca 1300 tpm, pakt de warme motor weer niet goed op.
ontsteking en CO zijn afgesteld
kastje voor de leerlaufregelung is al vervangen
iemand een idee of weet iemand in de buurt van leerdam/culemborg die nog verstand heeft van deze motoren.
alvast bedankt
Cees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je zeker dat de bv de bougiekabels top zijn?
Zit hier niet de beruchte luchtomloop pomp op ivm de toenmalige USA emissie eisen?
Bougies + kabels zijn nieuw, bij het lostrekken van de bougies, een voor een, is op het gehoor op elke cilinder een toerentalval hoorbaar.
er is (voor mijn tijd ) een Europesche motor in geplaatst, dus zonder pomp
K jetronic toch? Zit de luchtklep wel recht op zijn plek en geen valse lucht ergens, dit is niet altijd makkelijk te vinden.
Je weet hoe je CO kan stellen? Daar heb je toch die lange imbus 4 voor nodig? Wel stellen met luchtfilter erop.
Er zijn nog plenty MB specialisten aanwezig, even googelen
aan motortester (scoop beelden bekijken ) en met co meter afstellen
ik heb bij mij ook eens zo'n probleem gehad met een 560 sl.
hier waren de inlaatspruitstuk pakkingen gaan lekken, was ook erg moeilijk te vinden.
14 jaar
vacuumlek is te controleren met vacuummeter en met scoop.met motortester is zoveel te achterhalen als men met dit toestel goed kan werken.maar ja waarom makkelijk als het moeilijk en met vragen ook kan!!
Met CO/HC meter kun je aan de hand van de hoogte van het HC ook valse lucht herkennen.
Tuurlijk dit forum kan je vaak snel helpen aan een tip. Daar zijn we toch ook voor?
Cees is al een tijd bezig dus hij meld niet snel.
Levert de brandstofpomp nog wel de juiste druk?
Ik weet dat de m102 2.0 4 cilinders 6 bar tot aan de brandstofverdeler krijgt en daarna afgeregeld worden naar 3 bar.
Je zal er maar net niet aankomen met alle gevolgen van dien.
mvg
Edwin
14 jaar
op het luchtfilterhuis zit een zender aan de zijkant trek de stekker er eens af of ie dan niet beter loopt
14 jaar
er zit bij mij geen stekker op het luchtfilterhuis, ik heb zo'n beetje alle stekkers wel losgetrokken, om te kijken of dit wat opleverde, maar helaas.
Bedankt voor de ideen, maar helaas nog geen oplossing
ik werk er niet elke dag aan, dus gaat het niet zo heel snel,
inmiddels heb ik compressie gemeten en heb ontdekt dat de linkse rij cilinders zo'n beetje 1,5 tot 2 bar minder compressie hebben, dan de rechtse rij 11,5-12 tegen 9,5-10 bar
De plannig is om volgende week eens de hydraulische klepstoters te gaan bekijken, vond nl wat verhalen op internet dat deze wel eens blijven hangen of lekken.
Nu lijkt me lekken niet aan de orde, want dan zou de klep minder ver opengaan, maar wel dicht en geen oorzaak zijn van compressieverlies
wat zijn de resultaten met de motortester ( scoop beelden ) of houdt u het zoeken graag moeilijk is natuurlijk ook een manier van werken
Even resumerend: is het K jetronic of niet? En het is toch een V8?
Die hadden wel eens last van een opgerekte ketting.....
Heb je al benzinedruk gemeten? Scope? en HC waardes?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar