Mercedes-Benz S-Klasse: Hoogte probleem w220

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 32222

Ik heb een s320 cdi uit bj 2000. Nou is het zo dat de auto niet rechtstaat. Heb airmatic dus luchtvering onder deze auto maar hij staat al een tijdje niet gelijk aan beide kanten. De auto staat aan de rechter kant zowel voor als achter lager dan de linkerkant. Heb laten uitlezen en deze gaf geen meldingen aan . Als je de auto met arimatic op zijn hoogste niveau brengt blijft er gewoon een verschil in links en recht zitten.

Kan iemand mij helpen of advies geven waar het evt aan kan liggen

eagle023

Geplaatst door eagle023 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

frans49 (0) PRO, 13 jaar geleden

Dit ligt aan de niveausensoren . En waarschijnlijk is de voorste sensor waar hij het laagste staat foutief gemonteerd . De niveausensoren bevinden zich op de bovenste driehoeken van de voorophanging . Bij een uitlezing van de star zal je geen fouten vinden , maar doe eens een niveaukalibrering . suc6

nercedesbert (0), 13 jaar geleden

kijk eens naar de airmatic compressor. het kan zijn dat het aflaatventiel wat op de airmatic compressor zit niet werkt (was bij mij ook zo voor rechtsvoor). de airmatic pomp is het meest voorkomend probleem. kosten voor vervanging zijn ong. 350 euro.

een andere oorzaak kan de druksensor op het ventielblok zijn van de airmatic (zit boven de pomp maar komt weinig voor. ventielblok vervangen kost ong. 350 euro (druksensor ong 160).

niveau kalibrering heeft geen zin omdat de computer van de airmatic automatisch zich inregelt. wel kun je via de computer de airmatic op de gewenste hoogte instellen en kun je wat bijregelen.

belangrijste is uitlezen en oorzaak laten vaststellen dan pas weet je het ptobleem. de dealer weet niet per definitie wat er aan de hand is omdat de totale kennis ontbreekt omdat monteurs vaak met jongere auto's werken en dus niet de oudere problemen herkennen.

nercedesbert (0), 13 jaar geleden

het is de druksensor in de veerpoot. dus de poot welke lager staat vervangen (laat me raden, bijrijders kant). koop een gereviseerde poot in duitsland bij

http://www.druckluft-federung.de. levert aan huis.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.