hoi, ik heb een Mercedes 280 SEL W126 uit 1983 geimporteerd uit Zuid Frankrijk. Deze auto heeft daar, ivm overlijden van de 1e eigenaar, 10 jaar stil gestaan.
ik heb nu het volgende probleem : de auto start meteen en loopt prachtig stationair, als je gaat rijden loopt hij de eerste 1 a 2 kilometer ook prima.
Daarna gaat hij horten en stoten en is er niet meer mee te rijden. Ook slaat hij dan af en toe af maar start wel meteen weer.
Dan loopt hij wel slecht stationair ! Als je de auto dan na ca 30 seconden weer start loopt hij wel mooi maar zodra je gaat rijden begint het horten en stoten weer.
Ik heb de brandstofpomp reeds vervangen en injectiereiniger door de brandstof gedaan.
Wie kan mij helpen ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zit hier op? Injectie? Zo ja, welk systeem?
Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
hoi Oldford,
bedankt voor je bericht. De MB heeft een Bosch injectiesysteem.
Vanochtend ben ik met je tips aan de slag gegaan, luchtfilter eraf en alle vacuumslangen bekeken (voor zover mogelijk). Tevens heb ik stekkertjes losgehaald van vacuumdelen en gezogen aan een aantal slangetjes (ik weet niet wat er dan moet gebeuren) Bij het zuigen aan sommige voel je weerstand bij andere niet.
Verder trof ik een niet goed vastzittende Bougiedop.
Darana ben ik gaan rijden en reed hij ca 5 km perfect, daarna begon de ellende weer. Het gekke is dat de auto, als je ca 30 seconden wacht, meteen weer mooi loopt als je hem start.
zijn er nog meer tips ?
14 jaar
heb je het brandstoffilter al vervangen deze zou wel eens verstopt kunnen zijn na het lange stilstaan zit langs de brandstofpomp
14 jaar
ik ga er 1 bestellen en monteren, daarna meld ik me weer.
14 jaar
het nieuwe brandstoffilter heeft niets uitgehaald, het is nog hetzelfde. Wat me wel opvalt is dat de benzinemeter vlak voordat het begon ineens een paar keer " leeg" aangaf terwijl de tank 1/2 vol is.
Zou het toch iets electronisch kunnen zijn ? af en toe geen vonk ??
graag weer tips.
14 jaar
Lijkt me eerder uitvallen van de stroom op 1 of meerdere circuits. Relay, zekering, aarde punt?
brandstofrelais waarschijnlijk defect solderingen op de print controleren of ander relais proberen
14 jaar
brandstofrelais waarschijnlijk defect solderingen op de print controleren of ander relais proberen
14 jaar
ik heb het relais opengemaakt, daar kan ik geen defecte solderingen ontdekken, wel een aantal blauwe ! denk dus dat deze een keer te warm is geweest. Vanochtend naar dealer geweest voor een nieuwe maar kost ruim 200,-.
Als het probleem dan weg is vind ik het prima, dus het liefste heb ik er 1 om even te proberen of een gebruikte.
wie kan mij helpen ?
het onderdeel nr is 001 545 43 05
14 jaar
onderdelenlijn of marc van den brand in uden of mercedes w126 forum
14 jaar
dit probleem moet u met de motortester scoop(beelden)wel kunnen achterhalen.
Waarschijnlijk roest in de tank.
Demonteer de achterbank en haal de tankvlotter eruit.
Met een zaklamp kijken of er roest in zit.
Waarschijnijk slingerpot en filter in tank verstopt.
enige remedie andere tank monteren.
Succes
14 jaar
tankfilter demonteren zal wel vol vuil zitten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar