deze A-klasse start normaal, na enkele minuten schakelt de stuurdoos de 2e cilinder uit vanwege te hoge uitlaatgaswaarde. Als je dan de motor stillegt, draait hij oopnieuw op 4 cilinders, en heb je de rest van de dag geen problemen meer, de auto blijft normaal rijden, geen vermogenverlies, geen extra verbruik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alleen bij de koude start begrijp ik uit je verhaal? Kan er een klepstoter even wat traag op gang komen misschien? Oliepeil misschien checken of kijken of er de juiste olie in is gekomen bij de servicebeurt
Kijk eens naar de verstuivers (terugroepactie)?
Wissel de bobine anders eens om en kijk of het probleem zich mee verplaatst.
Succes
bedankt voor de 2 reacties tot nu .Bobines reeds omgewisseld, injectoren vervangen, compressietest OK. De foutmelding zegt : uitschakelen van 2e cilinder vanwege te hoge uitlaatgaswaarde. Dit gebeurt binnen de 5 minuten na een koude start. Indien ik het toerental in deze warmdraaifase hoog genoeg houd, lukt het me om de foutmelding niet te krijgen.
kijk inderdaad maar eens na de terugroep actie (KDM van de injectors) en of een up-date aanwezig is van 14min van de ME regeleenheid.
probleem gevonden : vanwege de LPG installatie is de klepzitting van de 2e cilinder beschadigd, dus bij koude start teveel kompressieverlies, vandaar foutcode. Cilinderkop laten reviseren met plaatsing van speciale LPG klepzittingen(850), probleem opgelost.
Te zwakke klepzittingen bij de A150, is een gekend probleem.
de volgende keer mag wel effe vertellen dat de auto op LPG rijd
gr ronald
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar