hallo pasgeleden met mn wagen naar de dealer geweest en toen die op de brug stond wees ik de monteur op het feit dat volgens mij de versnelinsbak aan het lekken was hij noemde dit zweeten ik houdt het nu in de gaten maar zie nu deze week als ik de auto stilzet en dr onder kijk iedere keer druppels eronder hangen is dit nu ernstig en zo jah is het vervangen van zo een keerring een hoop werk ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat ligt er aan welke keerring lekt.
Is het de voorste oliekerring dan moet de krukaspolie eraf.
Is het de achterste oliekeerring, dan moet de versnellingsbak er af.
mvg,
Hans.
beste hans bedankt voor je spoedige reactie maar voor zover ik het kan beoordelen is het de voorste oliekeerring is dit dan veeel werk
16 jaar
als het inderdaad die keerring is. Ja! Enorm veel werk, compleet subframe inclusief motor, bak en veerpoten moeten eronderuit. Daarna kunnen pas de motor en bak van het subframe af en van elkaar gescheiden worden. Reken op anderhalf tot twee dagen werk alles bij elkaar. Alles de monteur het gezien heeft en het zweten noemt en adviseert er niks aan te doen zou ik er inderdaad niks aan doen.
Oja, bij een a-klasse heb je alleen een "voorste keerring" en 2 aandrijfaskeerringen. Motor en bak liggen er dwars in.;)
Ok, Hans heeft het over krukaskeerringen zie ik nu. Als het de voorste krukas keerring zou zijn moet inderdaad de krukaspoelie eraf maar blijft ongeveer evenveel werk, motor en bak moeten nog steeds van het subframe af omdat de bout van de poelie achter het subframe zit, zit wel een gat in maar daar past de bout helaas niet door.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar