Mercedes-Benz avantgarde nieuw type: zwarte rookpluim bij het optrekken

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: C220

Heb mijn mercedes nu 3 maanden overgekocht van een ouwe man in het beginwas het heel traag,maar de laatste tijd begin hij steeds sneller op te
trekken.Het enige wat ik heb is nog steeds een zwarte rookwolk als ik het gaspedaal diep intrapt.Heeft iemand ooit zulke problemen gehad en wat was het oplossing?Niemand kan mij tot nu toe iets concreets vertellen

mvg feba

feba

Geplaatst door feba (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

izzi (0) PRO, 16 jaar geleden

cdi waarschijnlijk ,kan een slecht werkende egr klep zijn ,klep op de inlaatcollector eens controleren op inwendige vacuumlekkage of vastzitten van de klep

feba (0), 16 jaar geleden

is een egr klep een makkelijke reparatie en is het vervangen of schoonmaken zoja hoeveel kost zoiets?

izzi (0) PRO, 16 jaar geleden

dit kan je makkelijk zelf ,het is het aluminium gedeelte waar de aanzuigtube aan komt van de inlaat lucht ,in je inlaat collector zitten ook nog 4 klepjes die open en dicht gaan en deze willen ook wel eens vast komen te zitten door de koolaanslag .inlaatcollector is een iets ingewikkeldere klus .

feba (0), 16 jaar geleden

ok echt bedank kerel zal het proberen en laat je weten nog een vraagje is het normaal bij mercedes dat als jij het gas intrapt er een vertraging in zit.Ben gewend als ik gas intrap hij direkt op toeren moet komen.Of heeft dat mischien ook te maken met die egr klep waar jij het daarnet over had?

feba (0), 16 jaar geleden

ik ben nog steeds niet geweest naar de mercedes dealer maar de laatste tijden begint de auto sneller op te trekken en hij rookt iets minder ligt het probleem aan mijn verstuivers of aan mijn egr klep.

Ludo D. (0), 16 jaar geleden

Zwarte rookpluim is echt normaal voor de moderne (al of niet cdi) diesels, geen zorgen over maken. Het roet stapelt zich op in het uitlaatsysteem bij traag of constant verkeer en als je dan eens goed doortrekt wordt dit eruit geblazen. Echt geen kosten aan doen voor vervanging of onderzoek.

Als je de egr klep toch wilt kuisen : er bestaan daar speciale spuitbussen voor maar ken er het merk niet van (deze week gelezen in infoblad).
Regelmatig eens goed optrekken met je auto is de boodschap. Vervanging van je dieselfilter kan het optrekken ook versnellen indien deze met vuil in zit.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Ook mss even iets in dieseltank doen om alles te reinigen, let wel op! het moet iets zijn wat ook in een commonrail diesel mag.

Bart449 (0) PRO, 16 jaar geleden

Diesyl is goed.
MVG

Ludo D. (0), 16 jaar geleden

Als je ooit vuile diesel getankt hebt vervang je best je brandstoffilter. Bepaalde "cleaners" (of zogenaamde brandstofpastilles om het verbruik te doen dalen) zou ik echt niet proberen.

En let eens goed op : ook diesels van andere merken hebben een zwart(e) rookpluimp(je) bij het optrekken.

Ludo D. (0), 16 jaar geleden

Indien het aan de EGR klep zou liggen hierbij een cleaningsprodukt : WYNN'S EGR3 (aerosol), reinigt het luchtaanzuigsysteem, de inlaatkleppen en de EGR klep van alle types dieselmotoren.
*lost gomaanslag, lak,teer, koolafzettingen en neerslap op
*herstelt de perfecte luchtstroming naar de verbandingskamer
*verzekert regelmatig enstabiel stationair draaien

Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd doch wegens deze vraagstelling misschien interessant om te vermelden. Het betreft een nieuw produkt.

Hendrik4290 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je met een spuitbus je EGR wilt reinigen bestel dan maar een paar kartons busjes!
Met één busje krijg je niets zuiver. Manueel reinigen of vervangen is de enige optie.

izzi (0) PRO, 16 jaar geleden

ik sluit me aan bij de mening van hendrik ,je moet de klep verwijderen en al het roet en aanslag wegschrapen en daarna kan je mss met een spuitbusje alles opkuisen ,en dan ben je nog niet zeker of de klep deftig werkt
heb al vele egr kleppen gereinigd die nadien toch nog vervangen moeten worden ook omdat de klep te laat opent of sluit omdat deze iets trager is geworden als een nieuwe .

vraagje (0), 16 jaar geleden

en wat we allemaal wel willen weten hoe loop de benz nu izzi

feba (0), 16 jaar geleden

nou ik heb dat gedaan nog steeds hetzelfde

Ludo D. (0), 15 jaar geleden

Mazoutfilter vervangen (normaal om de 80.000 km of 4 jaar maar ik vind dit toch lang).

Bij Audi die slecht trok eens mazoutfilter vervangen : trok direkt veel beter en in het begin goede zwarte rookpluim.
Kost niet zoveel en is toch eens nodig.

antiekeradio (0), 15 jaar geleden

waarschijnlijk omdat je de auto van een langzame rijder gekocht hebt; zit heel de motor vol met roet.

ik lees hierboven niet duidelijk dat je het inlaatsysteem (+ turbodruksensor) daadwerkelijk gereinigd hebt?

bij veel auto's wordt de EGR van een plaatje voorzien ipv een pakking; omdat met werkende EGR toch vervuiling blijft terugkomen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.