Goedendag,
Dit voertuig stond afgelopen vrijdagavond bij onze garage in de buurt en sloeg niet aan toen de klant naar huis wou. Hij startte echt goed rond maar sloeg helemaal niet aan, ook met de reservesleutel deed hij het niet. zaterdagochtend sloeg hij naa diverse keren starten uiteindelijk een keer aan.
Eenmaal hier heb ik zaterdag het foutcodegeheugen uitgelezen en data (temperatuur toerental etc) uitgelezen maar totaal niet opvallends te zien, uit voorzorg gasklephuis gereinigd en ook daarna diverse malen (ook op zondag) meegemaakt dat de motor wel rod starte maar niet aansloeg.
Het is nu woensdag en van de tien keer slaat hij negen keer aan. Die ene keer dat hij niet aansloeg was maar van korte duur, contact uit - contact aan - starten en de motor sloeg weer aan.
Wie heeft dit eerder meegemaakt, wellicht met een B-klasse of een ander type. Zelf vermoed ik de brandstofpomp in de benzinetank maar heb er niet opgelet op het moment dat hij niet startte. Voor de geinterresseerden chassisnr is WDD1690321J055683.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Teun
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goedendag,
We zijn nu een maand verder (ben intussen ook paar weken op vakantie geweest) en een maand geleden meende ik het probleem opgelost te hebben met een nieuwe (originele) krukastoerentalsensor. Deze dus een paar weken geleden gemonteerd en het probleem deed zich niet meer voor tot afgelopen weekend. Heel jammer eigenlijk maar de oplossing is er nu dus nog niet. Wel uit voorzorg de accu vervangen (vrieskou, startvermogen nu optimaal) maar we denken dat het nog niet opgelost is.
Iemand nog suggesties, ze zijn altijd welkom.
Bij voorbaat dank,
Teun
Goedendag,
Vanmorgen een paar pogingen gedaan en nu eindelijk goed het verschil met niet of wel aanslaan gehoord. Van de 10 x dat ik het contact omdraai hoor ik de brandstofpomp in de tank niet en slaat de motor niet aan. Zo gauw ik het contact omdraai en ik hoor de pomp zoemen slaat hij gelijk aan. Dus het probleem zit waarschijnlijk in die richting, mijn vraag is bij deze, is de pomp geschakeld via een relais of ecu en/of komt het vaker voor dat een brandstofpomp stuk gaat.
Wie o wie kan osn helpen...
Teun
meestal rond de 100dkm-
gr
Hallo Teun,
ik ben ook al enige tijd met een gelijkwaardig probleem bezig. Ook al de brandstofpomp vern maar dit had geen effect. Heb zojuist het relay van de brandstofpomp vernieuwd en heb er nu goed vertrouwen in.
Het relay kun je vinden achter het handschoenenkastje, positie K. OE-nr 002 542 72 19.
Gr, Joep
Hallo,
Afgelopen donderdag op advies al het relais vervangen, is wel effe werk maar kost helemaal niets. Ik heb er ook meer vertrouwen in, contacten in oude relais waren ook ingebrand. Als het goed blijft laat ik het over twee weken even weten!
Teun
Probleem is inmiddels weggebleven, oorzaak het relais van de brandstofpomp dus.
Case closed en joep en willy bedankt.
Teun
A klasse start soms niet,motor draait wel rond maar slaat niet aan,dan even contact aan en af leggen en start dan wel.Soms moet men enkele malen proberen.Probleem doet zich niet altijd voor.Lijkt of er geen benzine komt.
Als men de auto op contact draait moet men de benzinepomp horen draaien.
Als je de benzinepomp niet hoort of (soms niet) zal hoogstwaarschijnlijk het brandstof relais stuk of slecht zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het vervangen is een niet eenvoudige klus als je het relais niet weet te vinden.
Met de toegevoegde links is de locatie en de werkwijze in ieder geval al een stuk eenvoudiger.
Veel succes
[yt]https://www.youtube.com/watch?v=ydDq_7Qt...[/yt]
[url=http://postimg.org/image/3t6qrxji5/][img]http://s30.postimg.org/3t6qrxji5/Relay_a...[/img][/url]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar