ik heb een c220D uit 06-97 (faceliftmodel)
de auto heeft het probleem dat de aanjager aan blijft op stand 3.
hij trekt de hele accu leeg, ook als het contact volledig uitstaat (sleutel eruit)
ik kan hem op het dashboard bedienen vanaf stand 3, daaronder blijft hij gewoon aan.
hij kan dus wel harder maar niet zachter.
ik heb nu de 30A zekering eruit gehaald en nu staat hij uit, maar dit is ook nis.
heeft er iemand ervaring mee? ik denk zelf het contactslot omdat een aanjager altijd over het contact is geschakeld.
het is zo'n infrarood contactslot.
gegevens van de auto die misschien makkelijk kunnen zijn.
geen airco of klimaatregeling
faceliftmodel >06-'97
kmstand 247000
handgeschakeld.
classic uitvoering
auto heeft een klasse 3 alarm
auto geeft geen storingen aan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee de voedingen lopen via SAM module en niet via contactslot. waarschijnlijk defect bedieningspaneel of kachelweerstand. omdat deze de aansturing verzorgen. Meten of de bedieningseenheid de weerstand blijft aansturen als dit niet zo is zit er sluiting in de kachelmotorweerstand. Deze zit rechts onder dashboard in kachelhuis De plastic onderplaat weghalen de kunstof afdekplaat met torxschroefjes losschroeven en dan zie je kachelmotor met daarop de weerstand gaan trouwens veelvuldig stuk vaak door versleten kachelmotor of doorstromingsweerstand van verstopt of vochtig pollenfilter.
hallo,
het probleem is gevonden.
onder het voorraam zit een wateropvangbakje, aan de onderzijde van dit bakje zit een ontwateringsklepje.
hier zat een dikke prop met blaadjes in, het bakje zat vol en met de hevige buien van afgelopen week is de bak overgelopen.
het water is naar binnen gedrongen en toen ik de vloermat voelde vanmorgen om naar de aanjagerweerstand te kijken was deze doorweekt.
ik heb alle matten eruit gehaald, die liggen nu nog te drogen.
de aanjager zat vol met water en het filter ook.
ik heb alles droog gemaakt (filter weggegooid, die haal ik morgen nieuw) en alle contacten gereinigd met contact cleaner.
de aanjager werkt gelukkig weer, ik rij deze week met de kachel op max gericht op de bijrijdersvloer.
ook heb ik 4 grote vochtvreter in de auto staan om het geheel goed droog te krijgen.
op mijn werk ga ik er ook nog eens met de fohn op los zodat het echt goed droog word.
ik ben blij dat er niks ernstig beschadigd is, wel heb ik geleerd om ervoor te zorgen dat alle afwateringen goed open moeten zijn.
ik zal ze dus ook morgen allemaal openmaken.
weet iemand waar al deze gaten zitten? zodat ik er geen een vergeet?
alvast bedankt.
17 jaar
Ik heb exact het zelfde probleem.
C200 CDI uit 2000.
Maar dan met airco en digitiale klimaat control unit.
Dus geen draai knoppen maar toetsen en display.
Heb ook een paar dagen de 30Ampere zekering moeten eruithalen.
Ik heb de boel een keer goed gekregen door 'iets' te 'resetten'.
Weet niet wat ik gereset heb, ben er toevallig op gekomen.
*Sleutel uit contact. (aanjager draait dus nog door).
*Toets REST (voor restant warte) ingedrukt houden en
*Sleutel in contact doen en op contact zetten. Niet starten.
*Op het display verschijnt nu de text '00P'. Kennelijk Programma 00 want met + en - is het ver veranderen.
*Sleutel uit contact halen.
*En het werkt weer.
Maar vandaag is het probleem spontaan weer terug gekomen.
Aanjager blijft draaien en deze is met de knoppen niet te bedienen.
Het zelfde trukje uitgehaald. En weer is het goed. Maar er is dus iets
niet goed.
Heeft iemand een iedee wat het kan zijn en waar ik het zoeken moet?
Is er in de buurt van de aanjager nog een temperatuur sensor oid.
Of ergens een relais? Hoeveel aanjagers heeft deze model eigenlijk?
Soms denk ik dat ik 2 motoren hoor draaien.
Alvast bedankt.
Grtn,
Alpay
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar