Wie kan mij helpen aan een aansluitschema voor de vacuum leidingen van een 190D?
Bij koude start heeft motor geen (licht) verhoogt stationairtoerental zoals wel zou moeten. Oorzaak ?
De leidingen zijn blijkbaar al eens een keer los geweest want niet alles zit meer origineel.
Er zat in de leiding vanaf de vacuumpomp naar het kontaktslot (die dan met de retourleiding het stopmembraam activeert) een vrijwel dicht (!!) verbindingsstuk. Als deze ertussen zit wil de auto bij koude motor niet afslaan, bij warme motor duurt het lang voordat hij afslaat.
Vacuumpomp en stopmembraam zijn goed. Wat hoort er allemaal wel, en wat niet tussen te zitten in de leidingen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat bij een bepaalde optie daar dat t-stukje zit waar ik het in je andere topic over had, je zou dat verbindingsstukje ertussenuit kunnen halen en de vacuumslangetjes verbinden met een stukje brandstofslang.(eromheen dus)
Ik heb je een schema gestuurd in pdf. formaat naar je e-mail adres.
mvg,
Hans.
Hans,
bedankt voor het schema.
Het verhaal snel doorgelezen te hebben trek ik de conclusie dat de (in het 190d geval) pneumatische regulateur het stationair toerental regelt. Dat kan (zal) dus nog steeds met het vacuum systeem te maken hebben.
De 190d is inmiddels APK gekeurd (met steekproef RDW...) en rijdt zonder problemen. Alleen bij de koude start is er nog geen verhoogt stationair toerental. Ik ga hier nog verder mee.....
17 jaar
Oke, succes en bedankt voor de terugmelding.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar