Recentelijk zijn wij de trotse eigenaar geworden van onze " familie-mercedes".
De auto heeft helaas een storend mankement. Wanneer hij op bedrijftemperatuur en ik moet afremmen, slaat de motor af op het moment dat ik mn koppeling intrap. Wanneer ik nog voldoende vaart heb en mijn koppeling op laat komen slaat hij probleemloos weer aan. Wanneer ik bijna stil sta kan ik hem ook probleemloos weer starten. Dit gebeurd soms wel 6 keer op een ritje van 15 km. En soms een dag niet.
Inmiddels heeft hij een bezoekje aan de plaatselijke garage gebracht en zijn er nieuwe bougies, een nieuw brandstoffilter in gedaan (het bleek nog het originele filter (uit 1991 ?!) Ook hebben ze aan het Co gehalte lopen rommelen waardoor hij nu helemaal niet lekker meer loopt.
Aankomende week moet hij weer terug voor een verdere speurtocht.
Ons vermoeden is dat de gasklep stuk is echter een diagnose lijkt erg moelijk te stellen.
Ik vraag me dan ook af is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn?
Is dit type auto " uit te lezen" met een computer?
Is het voor een garage makkelijk om te constateren dat bijv. een gasklep of stappenmotor stuk is?
Graag jullie reactie...... Alvast bedankt voor de moeite!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even voor de duidelijkheid, ik zie de autogegevens niet in mijn bericht verschijnen, het gaat om een 190E, 1.8 uit 1991
Heeft niemand suggesties?
Vooral dat uitlezen ben ik nieuwsgierig naar kan dat nu wel of niet?
17 jaar
Ik heb hetzelfde gehad met een 190E 2.0i : afremmen op de motor en dan de koppeling intrappen om terug te schakelen, afslaan.
We hebben ons wezenloos gezocht en de dealer kon het ook niet vinden (?)
Ik heb er mee leren leven door niet op de motor te remmen , maar eerst te ontkoppelen en dan te remmen.
Ik heb het maar zo gelaten en de auto later (met dit probleem) verkocht.
Je weet zelf ook wel, dat zoeken bij de dealer een hoop tijd (geld) kost.
De auto is WEL uitgerust met een diagnose stekker, dus kan hij uitgelezen worden.
Maar.......ik ben bang dat deze storing niet wordt opgeslagen in de ECU.
Ik adviseer je om toch even langs de dealer te gaan met dit probleem,
maar misschien dat iemand anders op dit forum een oplossing heeft.
Succes.
mvg,
Hans.
vermoed toch dat het met het co-gehalte te maken heeft.laat hem door de vakman controleren.mercedes is daar gevoelig voor.martin
Dank jullie wel voor de reactie.
Afgelopen vrijdag is er inderdaad aan het co-gehalte gerommeld. En hebben ze er injectiereiniger ingedaan.
Dit weekend is de motor nog niet afgeslagen maar hij loopt nu wel heel erg rot, hij houdt in en bij stationar draaien dreigt hij soms af te slaan (maar doet dat dus niet).
Kan een huis-tuin en keukengarage die afstelling ook doen of alleen de dealer? Is daar speciale apparatuur voor nodig?
17 jaar
even by de dealer laten doen. hebben er de juiste apperatuur voor. zo gebeurt.martin
Net de auto terug van de garage.
Leuk nieuws, het injectiesysteem schijnt stuk te zijn waardoor hij niet goed meer kan worden afgesteld.
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een advies voor ons.
De garagehouder was van mening dat we de auto maar snel moesten verkopen.
17 jaar
Inmiddels is het gehele injectiesysteem vervangen en loopt de auto weer goed.
Iedereen bedankt voor de tips!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar