Na een rit te hebben gemaakt stapte ik in de mb draaide de contact sleutel op de contact stand en het abs lampje brande.De motor gestart en het abs lampje ging uit. Na ongeveer een 15 meter te hebben gereden ging het abs lampje aan en blijft branden.De steker van het rechter voorwiel was door oxidatie verrot. Na dit gerepareerd te hebben bleef het abs probleem het zelfde.De rechter- en linkersensor komende uit de regelkast in het motor compartiment zijn bijna 1350 ohm. De dikke (singel) steker die naar de achterwielen gaat heeft de zelfde waarde, 1350 ohm.Waar zitten de steker verbindingen die naar het rechter- en linker achterwiel gaan? Ergens in de personen ruimte, maar waar. Ik heb ook nog een 2e vraag. Om uit de auto te stappen voor de bij rijder moet er vrij stevig aan de beugel worden getrokken om het potierslot te openen.Hoe moet ik de stangen afstellen om dit soepel te laten werken? zijn hier afstel gegevens voor bekend.Bij voorbaad mijn dank. Frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke type een 123 of een s classe type???
Cor, als ik nu een draad breuk heb in de linker of rechter voorwiel sensor hoe kan het dan dat het abslampje werkt zoals het al van af het begin is dat ik met de mb rij (25000 km) ,aleen sinds kort gaat het lampje na een 15 meter rijden van uit stilstand continue branden. Vr.Gr. Frans.
14 jaar
Het type is een 280se,w126, bouwjaar 1982, uitvoering americaans, automaat 4 drive, motor w110. Vr.gr.Frans.
14 jaar
welk is het type -zes eerste cijfers van ch nr
cor, het type is een 280se bj.1982 en de eerste zes cijfers zijn: 126022. Vr.gr. Frans.
14 jaar
volgens u vraag komt het overeen met een draadbreuk in de voorste sensoren -kwam veelvuldig voor.
cor, de steker voor het linker voorwiel zit tegen de zekering bak met een tyrip, de steker van het linker voorwiel zit links voor de ruiten sproeier reservoir. Moet ik aan de mannetjes kant meten of aan de contra steker(vrouwtje).Weet jij misschien waarom alles van het abs systeem normaal werkt zoals ik al eerder heb geschreven alleen als ik ongeveer een 15 meter heb gereden van uit stistand DAN GAAT HET LAMPJE CONTINUE BRANDEN. Ik heb nog een vraag, gedurende de tijd dat ik net demb rij gebeurt het volgende, contact aan de olie druk meter staat dan op 1 bar.Bij gas geven of rijden loopt de druk op tot 3 bar.Dit is afhankelijk van de snelheid waar mee ik rij. Al 25000km mee gereden.Vr.gr. Frans en bedankt voor de tot nog gegeven adviezen
14 jaar
het controlelampje is toch zeker van abs want indien combi er is uit geweest kan het verwisselt zijn
cor, wat bedoelje met dat het lampje van de abs op de verkeerde plek zit in de combi. Is dit soms het instrumenten paneel? Dit paneel is er niet uit geweest bij mij.Het abs systeem heeft al bijna 2 jaar goed gewerkt. Vr.Frans.
14 jaar
misschien best garage opzoeken daar u de aanwijzigen niet goed in de praktijk kunt omzetten ,en de werking niet kent en mij de tijd niet rest hier verder mee door te gaan ,sorry.
gr
Maak de sensoren eens schoon. Heb hetzelfde probleem gehad bij een W124. De oorzaak was dat de sensoren
van de voorwielen zwaar vervuild waren. mvg. Arie
14 jaar
Cor het defect was de defecte sensor in het diff.Gr.Fr eindelijk gevonden
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar