close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 280: afslaan op LPG

Bouwjaar: 1980, Brandstof: LPG, Motorcode: M110

Goededag heren,

mijn Mercedes W126 280SE rijd op LPG en slaat na ongeveer 1 km af onder het rijden en ik kan dan alleen nog op benzine rijden. Voor dat hij afslaat draait de motor als een zonnetje en stopt er dan spontaan mee.
Als ik hem dan evenlater weer op LPG probeer te zetten dan draait hij wel maar als of hij dubbel mengsel krijgt. Als de motor is afgekoelt of in iedergeval even heeft stil gestaan dan start en rijd hij weer even goed op gas.
Ik heb al een nieuwe verdamper met relais vernieuwd, de zeef onder de gasafsluiter schoongemaakt en de termostaat van de motor vervangen. Alles werkt verder goed. Ik heb ook even de gasafsluiter bij de verdamper als wel die op de tank van een konstante plus voorzien maar dan nog slaat hij af dus ik denk niet dat ik daar verder hoef te zoeken. Wie kan mij een goede tip geven?
Het gaat hier om een OMVL gasinstallatie.

Groeten en alvast bedankt, Hans.

Geplaatst door

Merc450 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan je een foto plaatsen van de manier waarop die verdamper is ingebouwd ? Er was al een verdenking van bevriezen .Misschien ontstaat er een luchtklok in dat ding of is de capaciteit te klein. Laat de motor snel draaien en meet of voel of de omvormer warm blijft of af koelt. Inlaatlucht naar achteren verplaatsen !!! Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

[url=http://img87.imageshack.us/i/124en126002...][img]http://img87.imageshack.us/img87/8219/12...[/img][/url]

Sorry, maar ik had niet eerder tijd om deze foto te maken.
ik rij hier al jaren mee en het is vorige week ineens gekomen. Al van alles vervangen maar niets helpt. Ik snap er niets meer van.

Groeten, Hans.

Merc450 0
badge

14 jaar

De stand van de verdamper is goed ook dwars op de rijrichting . Er is wel veel gebruik gemaakt van bindstripjes . Op zich niet verkeerd maar door de reactie-krachten van het motorblok wordt er aan de slangen getrokken. Alle electrische elementen maken massa via dat montageframe!! Geef dat een eigen massa verbinding. Die 100 meter is precies de afstand die je kan rijden op een verdamper inhoud. Probeer wat en succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Begin simpel, komt er na het afslaan wel lpg uit als je het contact weer aanzet?
Is er dan evt spanning op je relais?

marcel7031 0
badge

14 jaar

[quote=Punt]De stand van de verdamper is goed ook dwars op de rijrichting . Er is wel veel gebruik gemaakt van bindstripjes . Op zich niet verkeerd maar door de reactie-krachten van het motorblok wordt er aan de slangen getrokken. Alle electrische elementen maken massa via dat montageframe!! Geef dat een eigen massa verbinding. Die 100 meter is precies de afstand die je kan rijden op een verdamper inhoud. Probeer wat en succes[/quote]
Het was een leuke oplossing geweest maar helaas dit vond ik dus ook en heb dit veranderd. ze hebben een eigen massa gekregen.

Mvg, Hans.

Merc450 0
badge

14 jaar

[quote=marcel7031]Begin simpel, komt er na het afslaan wel lpg uit als je het contact weer aanzet?
Is er dan evt spanning op je relais?[/quote]
Als hij afslaat bij stationair draaien dan kan ik hem direct weer op gas starten en dan draait de motor gewoon weer even op gas. Als hij afslaat tijdens het rijden dan wil hij even niet meer op gas lopen maar ik weet even niet of dat dit electrisch is of niet dus daar zou ik even naar kunnen kijken. Bedankt voor de tip en wordt vervolgd.

Mvg, Hans.

Merc450 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.