Bij deze auto raakt de accu leeg als ie een paar dagen niet gebruikt wordt.Hij heeft een stroomverbruik van 0.2 ampere(200 milliamp)als alles uitstaat,(sleutel verwijderd enz.)Gemeten met amperemeter tussen accu - en massakabel bij accu.)
Ik ben er achter gekomen dat het veroorzaakt wordt door de motor regeleenheid.(VDO/Bosch systeem)Als ik de linker kabelboom(deze eenheid heeft 2 stekkers)losmaak valt het stroomverbruik weg.
Zo te zien zijn de kabels in goede conditie,het systeemrelais is niet de oorzaak.Als ik dat loshaal hebben we nog steeds het hoge stroomverbruik.
Ik blijf ook spanning houden op de water en lucht temperatuur zenders.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Op dit moment is mijn conclusie dat de regeleenheid stuk moet zijn.
Maar daar wil ik graag heeeel zeker van zijn!
Bij voorbaat dank voor jullie help,
Groeten uit Nieuw Zeeland,
John Gijsbers (Amsterdam Cars Ltd)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik geloof niet in de conclusie van een kapotte ECU. Er wordt vast een relais oid aangestuurd via de ECU, waarvan bij het loshalen van de kabel ook de aansturing wegvalt.Heb je alle zekeringen ook verwijdert en gekeken of er dan een spanning wegvalt?
Lijkt mij persoonlijk ook erg vreemd. Weet je zeker dat het niet het alarm is oid?
En 200mA is opzich absoluut niet veel. Als de accu 84Ah is, zou ie er in theorie ruim 400 uur over doen.
Ik zou toch eerst de accu zelf eens testen..
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar