Hola,
Het betreft een C220 diesel sedan uitvoering van eind 97 (dus het nieuwere type), dit is GEEN CDI.
Tijdens het rijden gaat af en toe (dus een of twee keer per rit, meestal bij lage snelheid) het oranje controlelampje genaamd EPC rechtsonder in de hoek op het dashboard branden. De motor gaat dan vervolgens stationair onregelmatig lopen (trillen/schokken). Als ik de auto met het contact uitzet (dus sleutel in stand 0) en vervolgens weer start loopt ie weer als normaal en is het lampje uit, af en toe moet ik dit 3 keer herhalen
LET OP: Dit doet ie alleen als ie koud is of als ie een tijdje heeft stil gestaan. Want als voordat ik vertrek onder de motorkap kijk dan zie ik een luchtbel ter grootte van een euro munt. Daardoor gaat ie waarschijnlijk naar ongeveer 1 a 2 km schokken/trillen. Dit doet ie de laatste tijd dan 2 of 3 keer dan is ie weer goed.
Wie o wie kan mij vertellen wat dit voor probleem zou kunnen zijn (het boekje zegt dat de electronica van het diesel inspuitsysteem is uitgevallen waardoor de motor geen vermogen heeft op dat moment.). Ik heb hem al bij de Mercedes dealer uitgelezen en die gaf aan dat het iets in het brandstofinspuitsysteem is, maar wist nie zeker of het nou de centrale brandstofpomp of een van de twee kleine pompjes in de tankreservoir zijn.
Ook merk je dat het schokken vaak begint als je een bocht maakt (bijvoorbeeld op een rotonde).
Wie o wie herkent dit probleem.
Ik hoor het wel!
groeten,
Kamal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meest voorkomende is de inspuitpomp die defect is (dure grap eigenlijk) wat ook soms voorkomt is dat er lucht wordt aangezogen aan een of ander leiding naar de filter of pomp ,het beste is eerst de plastieken leidingen vervangen en zo proberen komt het schokken terug dan zit het zeker en vast is de inspuitpomp.
Hallo,
Dit is het probleem wat ik ook heb, alleen is er in mijn geval al een brandstofinspuit pomp vervangen ( 2200 euro...)
helaas daarna het probleem nog steeds aanwezig, MAAR het probleem is er doorgaans alleen als de temperatuur rond of onder de 10 graden is ( buitentemperatuur ).
Bij Mercedes weten ze het niet op te lossen tot mijn grote ergernis...zijn zij nu Mercedes dealer ???
Inderdaad zie je luchtbellen in het systeem voorbij schieten, van een andere Problemcar bezoeker heb ik het advies gekregen om de warmtewisselaar te vervangen ( ook wel brandstofkoeler of brandstof verwarming genoemd schijnbaar...?? ) deze zou ook wel eens "valse lucht" trekken.
temeer omdat de mijne ook een gewone C 220 diesel is lijkt het me dat we beide min of meer het zelfde probleem hebben...toch ?
Ik houd regelmatig deze site in de gaten, wellicht komt de oplossing voorbij..
TIP: als de inspuitpomd defect is kijk dan eens op www.ebay.de
dit is de duitse site van eBay, daar staan vaker nieuwe brandstofpompen te koop voor de helft ongeveer wat die dealers hier vragen....
groet
Roger
ps bij mij "zei" de computer ook inspuitpomp...!!!!!
Diverse mogelijkheden moet schematisch te werk gaan Kost veel tijd maar het is niet altijd de pomp!Brandstofleidingen en evt andere (luchtlekkage)Pompwerking in de tank (venturi) idee van de ene tankhelft en de andere etc etc.
Hallo,
Bezitter van C220 Diesel, bouwjaar .... jawel 97 zit ook al geruime tijd met dit probleem.
Dealer trekt met z'n schouders en geeft niet de garantie dat bij het vervangen van de pomp (kost 2200¤) het probleem verholpen is.
Hopeloos geval c220,, zeker geen reclame voor dit merk.
Ik hoop net als jij dat de oplossing hier nog eens voorbij komt.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar