Zeven maanden geleden een nieuwe accu geplaatst. Een 70 ah, ipv een 60 ah. Ik twijfel of de garage deze heeft ingeleerd. Zij kunnen dat zelf ook niet meer met zekerheid zeggen.
Vijf maanden later een oranje melding ontvangen:"Voertuig stoppen, motor draaien". Naar de garage geweest, zekering vervangen en het leek opgelost te zijn. Week later kwam dezelfde melding terug.
Vervolgens bij het rijden van lange afstanden verdween deze. Vervolgens vier weken op vakantie geweest en bij terugkomst accu leeg. ADAC erbij, volgens hen accu stuk. Vervolgens hulp gekregen, 200 km naar huis gereden zonder te stoppen. Volgende dag naar de garage met een nieuwe accu van 60 ah. Volgens garage was accu, na meting, niet stuk, maar wel inmiddels vervangen met een nieuwe van 60 ah en nadrukkelijk verzocht om deze in te leren. Volgens garage op eerste gezicht/meting geen lekstroom.
Zou de spanningsomvormer het kunnen zijn? Of toch ergens lekstroom? Of niet ingeleerd en nieuwe accu kapot gemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al deze dingen moeten onderzocht of gedaan worden om tot een conclusie te komen , anders blijft het gissen.
ik zou handelen naar foutcodes met omschrijving.
niet vanuit een clustermelding.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
2 maanden