Mercedes-Benz C-Klasse 1999: Stotterende motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 111 945, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

goedemiddag, mijn Mercedes C200. bj 1999 loopt niet harder meer dan 50 km per uur, stottert en klapt. Heeft iemand hier ervaring mee, wat kan het probleem zijn? Vervangen is al:
bobines
bougies en bougie kabels
nokkenas sensor
complete injectie rail
distributie ketting
gaskleppenhuis
koppakkingset
ECU gecontroleerd
De compressie is goed. Nokkenas verstelling is goed. Oliedruk is goed. De katalysator zit niet dicht. Na ongeveer 2 km sputteren en knallen bij ong. 1500/2000 toeren rijden, ong 5 minuten stoppen, dan 1 km rijden, en dan loopt de auto goed. Zelfs 180 km per uur. Als je blijft rijden gaat dat goed, na een stop van 15 minuten weer hetzelfde probleem.

Geplaatst door

Franka (55)

al 6 dagen lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Trek eerst een de stekkers van je nokkenasversterllers los (dat is gevaarloos) en kijk dan of het euvel weg is.
Daarna kijk je in de stekker die aan de bekabeling van je nokkenasverstellers zit richting kabelboom, of daar olie in te zien is. Als dat zo is, zet je de auto met de motorkap open, alle ramen open, auto pop slot en je wacht een kwartier. Daarna maak je de twee stekkers die op de motorcomputer zitten los (dat gaat op een bepaalde manier, zie Youtube) en je kijkt of er daar olie te zien is. Als daar olie zit, heb je last van olie in je kabelboom en je motorcomputer (catalysatoren?). Daar is al genoeg over geschreven. Zoek in dat geval op "oliestopkabel" en er gaat een wereld voor je open.
Als je olie in je kabelboom hebt: vernieuw je nokkenasverstellers. monteer oliestopkabels (kijk bij Aliexpress) en maak al je stekkers schoon met remmenreiniger. Eigenlijk ben je dan toe aan een nieuwe kabelboom, maar misschien is er nog wat te redden.
Oorzaak van je huidige problemen is in dat geval (dus bij olie in de kabelboom) olie in de motor-ECU en dat is door gespecialiseerde bedrijven te repareren.

Heino4267 525

3 dagen

goede middag Heino
bedankt voor je gedetailleerde gegevens. We hebben je adviezen opgevolgd en gecontroleerd. Er zit ook geen olie in de kabels. Het probleem blijft helaas nog hetzelfde. Heb je wellicht nog andere opties? Heb je veel ervaring met deze motoren, en kunnen we evt. een keer telefonisch contact hebben hierover?
Bij voorbaat dank

Franka 55

2 dagen

Helaas, typen gaat nog prima, maar de rest is knudde na Corona.

Heino4267 525

2 dagen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.