Mercedes-Benz Clk: ACH accu's

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6

De originele accu vervangen voor een accu van het merk ACH 100amp.Na 2weken accu te leeg om te starten.Accu volledig geladen na 2,5 week accu weer te weinig spanning om te starten.De leverancier gebeld.Deze verteld ons dat er bij dit soort auto’s een drupellader moet worden aangesloten omdat ze in ruststand enorm veel stroom gebruiken.Dit leek mij een raar verhaal maar de leverancier bleef bij zijn uitspraak.Vervolgens een Bosch accu gemonteerd en de auto slaat na 1,5 maand aan.De accu naar de leverancier teruggebracht met de vraag of is deze accu niet geschikt voor deze auto of is de accu zelf niet in orde.Na 3weken gebeld maar hij zegt dat de accu goed is en dat hij bij zijn standpunt blijft.Heeft iemand hier een ervaring mee met deze auto’s of dit merk accu’s ?

E.Kooij

Geplaatst door E.Kooij (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz CLK? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

volgens mijn ervaring is dit eens fabeltje van de leverancier --heh al alle merken batterij 's gemonteert -- die batterij is een leeg loper -- best is eens het spanningsverlies te meten in ruststand van de wagen - de dealer kan wel de spanningverlies (milli /amp) geven volgens de optie's v/d wagen en type in zijn talellenboekje --opletten--
-- kan zijn dat er een zekere tijd is voorzien eer de wagen inrust komt -- daar de radio soms na bv 1/4 u eerst uitschakelt (geprogrammeerd)

ps --bij klanten die rond den kerk rijden (korte ritten ) en veel starten +veel verbruikers hebben opstaan ( geprogrameerde lichten - ventilator verwarming enz-- ) wordt een druppellader aanschaf aangeraden

spanbandje (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is een kleine moeite om de ruststroom te meten, en even een goede accutester op de accu los te laten, onze midtronic heeft het in 90% van de gevallen bij het juiste eind, betreffende het meten van interne sluiting, en restcapaciteit
een beetje goede accu leverancier doet wel iets met de klacht, ik zou de accu innemen en een andere aan de klant meegeven en de accu uitgebreid testen, ook Varta`s of andere A merken zijn soms defect na transport, het zijn toch massa producten.

Succes Marcel.

mike e39 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de accu een paar keer diep ontladen is raakt ie defekt , dat van die ruststroom klopt wel , maar er is veel verschil in de kwaliteit van accus , als je iedere dag met de auto een rit maakt zal je weinig problemen hebben , anders een goede accu aanschaffen heb zelf de bosch s6 gemonteerd , beter krijg je ze niet .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.