Mercedes-Benz E-Klasse: Achterasrubbers E250d W124 vervangen.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: E250D 83kw

Hallo,
Ik ben gisteren naar de keuring geweest met de auto van mijn vader, en deze is afgekeurd geweest op de achterasrubbers, hoe moet je deze gaan vervangen? heb geen speciaal gereedschap voor de achterasrubbers maar kan je ze eruit/erin kloppen ? Of op welke manier kan je dit vervangen?
Wie o wie kan me hiermee helpen :)?
Alvast bedankt.
Mvg

emile1

Geplaatst door emile1 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Roger 09 (0), 10 jaar geleden

wat bedoel je met achteras rubbers,hebben ze je aangewezen welke rubbers speling hebben,deze zijn in elke goede autozaak te verkrijgen!

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Emile ; zijn het de rubbers van het subframe? 4 maal ?

Groet.

Hans4040 (290) PRO, 10 jaar geleden

Er zijn nogal wat rubbers....om welke gaat het?


[url=http://imageshack.us/photo/my-images/593...][img]http://img593.imageshack.us/img593/8571/...[/img][/url]

emile1 (0), 10 jaar geleden

Hallo,

Sorry dat ik niet heb gezegd dewelke het juist zijn..
Maar als je onder de wagen staat zijn het de voorste, (dus als je achteraan de auto staat niet de eerste 2 rubbers maar die achterste, dus echt de silent blocks).
Ze moeten niet alle 4 vervangen worden alleen die 2.
Maar ik kan ook goedkoop aan deze onderdelen geraken, maar is het zelf te doen?
Alvast bedankt.
Mvg

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Emile ; meerdere malen heb ik dat klusje gedaan . Weet niet hoe jouw werkplaats is uitgerust .?? Het is niet iets voor langs de kant van de weg .

Om ze te de- en monteren maak je van twee stukken pijp van verschillende diam. en een stevig stuk draadeind een trekker .
Met slaan bereik je niets er zit te veel vering in .

Remklauwen en cardanas los en de hele aandrijving laten rusten op een tafel of oliedrum . Daar moet je dagwerk van hebben !

Wel alle 4 vervangen en je kent de wagen wat wegligging betreft daarna niet meer terug.

Veel plezier met de klus.

emile1 (0), 10 jaar geleden

Ik heb samen met men vader een bandencentrale dus krikken en kriksteunen en dergelijk heb ik wel en wat gereedschap ook, en heb een set voor silent blocks te vervangen maar voor volkswagen dus dit zal niet lukken denk ik. Maar ik zal nog eens zien of ik het zelf zou kunnen anders laat ik het doen hoor,..
Alvast bedankt :)!
Mvg

emile1 (0), 10 jaar geleden

Hallo heb de rubbers gaan halen en heb al kant vervangen maar moet dit vast met momenten of mag je dit gewoon vastschieten met de boloneus?
En moet nadien de auto weer uitgelijnd worden of..? omdat die gaten waar de bouten in moeten komen niet mooi in het midden staan..
Alvast bedankt :)

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Gezien de leeftijd kan het nooit kwaad !
Jij weet wat je hebt losgehaald , dus als de voorbanden vlak afslijten en het stuur onder het rijden recht staat hoef je met dat uitlijnen geen haast te maken.

Let er op dat als je (laat) uitlijnen de wagen aan een paar belangrijke eisen voldoet . Dat is belading .

Als de uitlijner zegt dat dat niet zoveel uit maakt ,zoek dan een ander op.!

Succes.

emile1 (0), 10 jaar geleden

Ja maar het is achteraan dat ik ze vervangen heb hoor, niet vooraan..
En op hoeveel Nm moeten de silent blocks dan vast?
Of mag ik deze vastschieten met de slagmoersleutel?
Alvast bedankt.

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Emile dan heb je het uitlijnen niet begrepen.

Uitlijnen begint met de achterwielen ,de hoek die de wagen maakt met de rijrichting is heel belangrijk ,moet nagenoeg 0,0 graden zijn..

Daarna komen de voorwielen.

Hoe vast je de bouten moet zetten hangt van de diameter af en de kwaliteit van het staal .

De ene slagmoersleutel is de andere niet maar rond de 100nm kan je er niet veel naast zitten.

Als je laat uitlijnen zeg dan wat er is gebeurd, kan die persoon de zaak corrigeren zonder aan die sporingstangen te moeten draaien.' alleen het subframe verzetten.. !!!

Goed weekend.

emile1 (0), 10 jaar geleden

Dus als ik dit nu vastzet rond de 100nm das is dit goed? pak 120Nm voor zeker te zijn? En vastzetten als de auto op de grond staat dan of maakt dit niet zoveel uit?
Alvast bedankt :)
Mvg

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Niet overdrijven, in de auto is het een moer waar je in vast draait .Alles kan stuk. !!!

Vraag het anders bij een merc. werkplaats .

emile1 (0), 10 jaar geleden

Heb het gevonden, moest op 70nm vast.
volgende week naar de herkeuring :)
Alvast bedankt :)!
grtz

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Kijk daar heb je wat aan . Kan mij niet meer voor de geest halen hoe dik die bouten waren .

Je weet het nu zeker . !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.