Mercedes-Benz E-Klasse: Afslaan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 TD

Heren deskundigen,
Enkele weken geleden begon mijn auto in te houden op de snelweg, was enkele keren dat het toerental iets terugliep daarna verder gewoon rijden.
Opvallend was dat dit enkel gebeurde bij een 3/4 lege brandstoftank.
Sinds kort echter is die inmiddels verschillende keren volledig afgeslagen bij lage snelheid en ook bij bijna volle brandstoftank.
Starten hierna gaat zeer moeizaam, maar eenmaal lopend blijft die netjes lopen ( tot nu toe ).
Uitlezen geeft geen resultaat en heb inmiddels brandstoffilter vervangen.
Weet niet of het goed is dat bij stationair lopen ook lucht richting brandstofpomp gaat.
Kunnen jullie mij vertellen in welke richting ik moet zoeken?

m.vr.gr.
Ton

TonMB

Geplaatst door TonMB , lid sinds 16 jaar geleden

9 Reacties

oldford PRO, 11 jaar geleden

Lucht in de leidingen is niet goed en kan ook start-problemen veroorzaken.

TonMB, 11 jaar geleden

Starten doet die prima bij koude start, na afslaan start die slecht.
Vandaag 3x afgeslagen onder het rijden, na moeilijke start weer lopen of er niets aan de hand is.
De lucht in de leiding zie ik ook wanneer de auto normaal stationair loopt.
Enig idee welke richting ik moet zoeken

m.vr.gr.
Ton

frans49 PRO, 11 jaar geleden

Toerentalsensor defekt . suc6

TonMB, 11 jaar geleden

Hallo Frans 49,

Hartelijk bedankt voor het meedenken.
Probleem is idd. opgelost door de toerentalsensor te vervangen.
Fantastisch dat de vakmensen, leken zoals ik helpen.
Nogmaals dank je wel :-)

m.vr.gr.
Ton

Hans4040 PRO, 11 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

TonMB, 11 jaar geleden

Hallo Hans,

Is denk ik ook de bedoeling, anders vind je via de zoekfunctie nooit een oplossing :-)

m.vr.gr.
Ton

Hans4040 PRO, 11 jaar geleden

Precies Ton en dat staat ook bovenaan in rode letters..

mvg,
Hans.

TonMB, 11 jaar geleden

Helaas, te vroeg gejuicht.
Het probleem doet zich nog steeds voor.
Iemand nog meer suggesties???

m.vr.gr.
Ton

TonMB, 11 jaar geleden

Beste mensen,
Garage heeft inmiddels de rubbertjes in de brandstofleidingen vervangen die keihard waren , en het probleem is opgelost.
Doordat de rubbertjes zo hard waren sloten ze niet meer goed af en werd er lucht meegezogen in de brandstof.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

m.vr.gr.
Ton

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.