Ik heb een probleem met het elektronische kontactslot. Als ik de sleutel in het kontact steek kan ik soms de sleutel niet draaien. Het stuurslot wordt dan ook niet vrijgegeven.
Ik zal een korte beschrijving geven van de situatie:
Als de auto een tijd stil heeft gestaan, heb ik 9 van de 10 keer het probleem niet. Als ik de sleutel in het kontact steek, dan wordt deze vrij gegeven en kan ik de auto starten. Als ik daarna de motor uitzet en de sleutel er uit haal en vervolgens de sleutel er weer insteek om de motor te starten dan blokkeert het slot juist 9 van de 10 keer! Als ik dan even wacht (enkele minuten) dan doet de sleutel het vaak weer. Als ik de sleutel er weer uit haal en er weer insteek blokkeert de sleutel weer.
Nu heb ik inmiddels begrepen dat de de sleutel door inductie geladen wordt als ik deze in het slot steek en dat er dan tussen de transponder van de het kontactslot(EIS) en die van de sleutel codes worden uitgewisseld. En dat vervolgens de DAS (Authorisator) de sleutel vrij geeft.
In onderstaande URL staat beschreven hoe de sleutel werkt:
http://www.edsoto.com/e320/w210/electric...
Nu heb ik het probleem met alle 3 de sleutels (2 dikke sleutels en de platte sleutel). Dus het ligt volgens mij niet aan de sleutel.
Ik heb de auto bij de MB-dealer laten uitlezen. Als de sleutel blokkeert zien zij dat soms het kontactslot een error geeft. Dit gebeurt niet altijd. De MB-dealer kan dan ook niet met zekerheid zeggen dat als het kontactslot vervangen is dat het probleem verholpen is.
Kontactslot vervangen is trouwens een duur geintje.
Wie herkent dit probleem en weet hier de oorzaak van?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wordt toch het ezs (contactslot) vernieuwen denk ik, anders een nieuwe sleutel.
het kan zijn dat de code's op beginnen te raken.
Ik heb voor de zekerheid nog even het "oog" van het kontactslot even schoon gemaakt met een paar wattenstaafjes en alcohol. Het probleem is meteen een stuk minder. Met alle drie de sleutels.
Echter het stuurslot hoor ik nog steeds niet ontgrendelen/grendelen. Dus ik denk dat er wel wat aan de hand is met de EZS.
14 jaar
ik hoop dat je er uit komt arjan.
marc
14 jaar
Goed idee...ik heb de "onzin discussie" al verwijdert.
mvg,
Hans.
ik merkte het hans.
14 jaar
even een update:
Laatste paar dagen weigert de EZS. Het duurt soms wel 5 minuten voordat de sleutel draait in het slot.
Ik heb bij de MB-dealer een nieuwe EZS laten plaatsen. Het werkt nu allemaal weer perfect. Zelfs het stuurslot hoor ik weer.
Tot zover. Het probleem is opgelost
14 jaar
tanks
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar