Ik heb een Mercedes 190E 2.0 met een
KE-jetronic inspuit systeem.
De auto start en rijdt goed , maar als ik afrem op de motor en daarna de koppeling intrap , slaat de motor af.
Als ik stilsta kan ik gasgeven wat ik wil , maar dan komt hij netjes terug op z`n stationair toerental. Hij doet dit dus ALLEEN na afremmen op de motor.
De dealer komt er niet uit , daar ben ik al 3x geweest. Daar wordt van alles vervangen en dan lijkt het eerst goed maar het probleem keert terug.
wie heeft hier nou een antwoord op ????
Reeds vervangen door de dealer :
Hefboom (gashevel) 6,68
Gasveer 1,90
Pakking 0,86
Steun (?)Gasklep 180,=
Huis 36,=
Computer (gebruikt) 182,=
Brandstoffilter 34,10
Slangetjes 20,=
Verstuivers 135,=
Geleiders 3,13
Bougies 7,80
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik krijg net een tip dat dit de zgn stappenmotor kan zijn die je sta.toerental moet regelen
Als het goed is heeft het KE-Jetronic geen stappenmotor maar een soort van eletriche bediende ventiel met een bi metaaltje erin maar ik weet het niet zeker.
Hebben ze je spinnenkop ook gecontroleerd of hij zijn werk nog netjes doet.
Je spinnenkop regeld namelijk je injectie en je hoeveelheid brandstof die naar je mechanische injectorren gaat.
Als het blijkt dat je spinnenkop slecht is dan kost dat je ongeveer 1500 euro bij de dealer en dat is inclusief het afstellen.
en het afstellen schijnt alleen de dealer te kunnen doen.
Ik heb namelijk een ander probleem en dat is dat mijn stationaire toeren gaat dansen bij een warme motor en dan gaat hij langzaam weer netjes 900 toeren draaien.
Ik ben dat namelijk ook aan het uitzoeken hoe het KE-Jetronic zijn stationaire toerental regeld.
groetjes
Astra rijder
18 jaar
De spinnekop is vervangen door een ruilonderdeel a 350 euri. Maar daarmee was het eigenlijke probleem: niet-zuivere loop bij stationair toerental, niet verholpen. Hoemoet je zo'n spinnekop eigenlijk afstellen? Volgens mij hebben ze dat nl niet gedaan.
Affijn, na de vervangen spinnekop, ging hij ooknog afslaan bij gaslos (enkele maken gebeurd). Toen kwam de stappenmotor (of het bi-metaal) in beeld.
Ik denk dus dat de onzuivere stat. loop niet in de spinnekop zat, maar met de ruilspinnekop, krijgt hij iets minder/ander megslen en daardoor slaat hij af en toe af.
De onzuivere stat.loop komt volgens mij door een temp.sensor, want oud loopt hij vrij mooi rond, alleenhoe warmer hij wordt, hoe meer hij relatief trilt. Hij loopt dus niet op drie cilinders. Er werd gedacht aan een lekke klep, maar dan zou ie toch bij koudstand ook moeten trillen, dacht ik zelf.
18 jaar
Probeer eens het volgende: laat de motor warm worden en koppel daarna de inspuitcomputer los.
(gewoon stekker eraf maar wel even motor stil en kontakt uit) Start daarna de motor weer en kijk
dan wat er gebeurt. De motor heeft op deze manier alleen nog puur mechanische inspuiting en word
niet meer beinvloed door stappenmotor of wat voor sensor dan ook. Je kunt op deze manier gewoon
rijden, alleen heb je minder motorvermogen en je kunt koud moeilijk starten. m vr. gr. Arie
18 jaar
komt je koppeling goed vry. mat ertussen of zo. co laten afstellen,verdeelkap en kabels nog goed. kan je s,avonds zien door er met een bloemenspuit er licht over te nevelen. blauwe vonkjes nieuwe spullen monteren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar