Mercedes-Benz M-Klasse: Airco

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 cdi

Aircocompressor koppeling was stuk.We hebben een nieuwe compressor gemonteerd maar nu komt er geen stroom op de fische van de compressor.Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?

impreza

Geplaatst door impreza (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Dellolled (0) PRO, 15 jaar geleden

Airco wel gevuld? Anders even proberen de drukschakelaar door te lussen...

Success,

Daniel

impreza (0) PRO, 15 jaar geleden

weet jij welke draaden er verbonden zou moeten worden.Ze hebben gezegd dat stuurdoos zou kunnen kapot zijn of de sam doos? De Ml is binnen geweest bij mercedes en ze weten het er ook niet.Ze denken aan de stuur doos omdat ze de compressor niet kunnen aansturen met hun computer.als zij het niet weten hoe moet ik dat dus vinden.Radeloze mechanieker

arjankempeneers (0) PRO, 15 jaar geleden

Pomp had je kunnen repareren met een reparatieset van volkswagen. Dat was iets goedkoper geweest. Dit heeft een mobiele aircoreparateur bij ons gedaan.

Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden

Pomp kun je met speciale apparatuur testen.
Helaas hebben de meeste dealers deze apparatuur niet.
Ga ff naar een specialist. Kan veel geld besparen.

Succes, Pascal

impreza (0) PRO, 15 jaar geleden

Het airco systeem werkt nu het was de stuurdoos van de airco die stuk was.Maar ik betrouw het niet mijn hoge druk is 12 bar en lage druk is 2 bar is dat normaal bij stationairtoerental en airco aan.grts jan

frans49 (0) PRO, 15 jaar geleden

Lage druk moet 2 bar zijn ( regeling expansieventiel ) . Hoge druk van 15 bar is geen probleem , maar uw fan moet wel draaien bij 15bar is dit niet dan is er wel een probleem . Als je fan begint te draaien (versnellen) moet deze druk lichtjes beginnen te zakken . Laat wel eens de verdampertemperatuur sensor nazien , als deze een te hoge waarde aangeeft blijft je kompressor te lang aangestuurd .

mobel (0), 15 jaar geleden

[quote=impreza]Het airco systeem werkt nu het was de stuurdoos van de airco die stuk was.Maar ik betrouw het niet mijn hoge druk is 12 bar en lage druk is 2 bar is dat normaal bij stationairtoerental en airco aan.grts jan[/quote]
ik weet niet wat voor koudemiddel is toegepast , maar als het 134a is , dan is 2 bar bij stationair veels te weinig , moet eerder rond de 2,5 bar zijn , lagere druk duidt waarschijnlijk erop dat er te weinig koudemiddel in het systeem zit, op zich is dat meestal nog geen probleem maar te weinig koudemiddel = te weinig capaciteit .

ook zal bij een te lage druk de blok temperatuur te veel zakken ( en kan bijvoorbeeld de verdamper temperatuur sensor een storing geven
ook kan de lagedruk beveiliging aanspreken bij hogere toeren ( niet bij VR pompen)

turbozh (0) PRO, 15 jaar geleden

Is hier al een oplossing voor?

Ik heb namelijk net zo iets bij een E240 uit 1999, hoge druk tussen 12 en 15 bar en de lage druk op 2 bar.

De airco is leeggehaald, gevacumeerd en gevuld met het juiste gewicht.

De koelventilator draait naar mijn idee te langzaam, waardoor de hoge druk zo ver op loopt.

Wat zijn voor deze wagen de normale drukken?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.