close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 320: airco controleren en bijvullen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

kan iemand mij helpen aan de procedure om de airco koelvloeistof te meten en om het bij te vullen. Klopt het dat er exact 750 gram vloeistof in moet? Vriendelijk dank alvast.

Geplaatst door

WietsedeV (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat kun je niet zelf dar heb je een vul station bij nodig.
deze zijn zo dat de wagen geselecteerd kan worden en komt er precies de voorgeschreven hoeveelheid in.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

even naar een airco specialist kun je zel niets mee er moet inderdaad 750 gram in, meestal maken ze hem eerst leeg en vullen hemdan met de gepaste hoeveelheid af, volgens mij maar ben er ook al jaren uit
gr jan

jan5047 0
badge

13 jaar

ok dank voor deze info. Probleem is dat ik op Curacao woon en er hier geen of weinig professionals zijn die een MB kunnen onderhouden. Daar kom ik nu achter nu ik sinds januari een MB heb gekocht hier. Qua controleren van de hoeveelheid vloeistof die er nu in zit, hoe gaat dat in zijn werk? De "specialist" hier gaf aan dat er voldoende vloeistof in zit, maar hoe zou hij dat moeten controleren? Ook met hetzelfde vulstation? Ik hoor het graag.

WietsedeV 0

13 jaar

zie # 3

jan5047 0
badge

13 jaar

ok dank je Jan, had die nog niet gelezen.

WietsedeV 0

13 jaar

heb nagevraagd, mijn garagehouder heeft de druk gemeten en niet vloeistof eruit en nieuwe erin. Is dat voldoende betrouwbaar om te checken of er voldoende vloeistof in het systeem zit?

WietsedeV 0

13 jaar

Nee, de enige juiste manier is leeghalen dan geeft het aircoapparaat aan hoeveel gram eruit is gekomen en dan afvullen met de juiste hoeveelheid (750gram). Een airco verliest altijd iets van zijn vulling daarom word ook altijd geadviseerd om ze om de 2 a 3 jaar volledig leeg te halen en weer te vullen om een optimale werking te garanderen. Met het meten van de drukken zie je enkel dat de airco werkt maar dat kun je zelf al voelen zonder apparaat.

jeroen5305 0

13 jaar

ok bedankt voor dit advies. Zou u mij kunnen vertellen of onvoldoende vloeistof een oorzaak is van het feit dat de airco na 2 minuten precies uitvalt? Zou hij dan eigenlijk helemaal niet moeten werken?

WietsedeV 0

13 jaar

Onvoldoende vloeistof KAN een oorzaak zijn, het systeem is beveiligd met een overdruk en onderdruk schakelaar dus op het moment dat de drukken te hoog dan wel te laag worden schakeld het systeem uit om gevolgschade aan bijvoorbeeld aircopomp te voorkomen.

jeroen5305 0

13 jaar

[quote=WietsedeV]heb nagevraagd, mijn garagehouder heeft de druk gemeten en niet vloeistof eruit en nieuwe erin. Is dat voldoende betrouwbaar om te checken of er voldoende vloeistof in het systeem zit?[/quote]
Nee, is niet voldoende als het systeem NIET is leeg gehaald, uw garage heeft op dat moment gewoon klakkeloos het systeem lek vinger,lek duim zegge en spreken gewoon bijgevuld.
M.a.w. een prutser van hier tot ginder.

TheoStek 0
badge

13 jaar

ok, ze hebben de computer uitgelezen en volgens hun is de electro magnetic double water valve kapot en dient vervangen te worden. Klopt het dat een niet werkende valve de oorzaak kan zijn dat na 2 minuten de airco er mee stopt?

WietsedeV 0

13 jaar

ook de vloeistof is gecontroleerd en vernieuwd, zit nu precies 750 gram in maar nog steeds valt de airco dus uit na 2 minuten.

WietsedeV 0

13 jaar

[quote=jeroen5305]Nee, de enige juiste manier is leeghalen dan geeft het aircoapparaat aan hoeveel gram eruit is gekomen en dan afvullen met de juiste hoeveelheid (750gram). Een airco verliest altijd iets van zijn vulling daarom word ook altijd geadviseerd om ze om de 2 a 3 jaar volledig leeg te halen en weer te vullen om een optimale werking te garanderen. Met het meten van de drukken zie je enkel dat de airco werkt maar dat kun je zelf al voelen zonder apparaat.[/quote]
Een specialist met jaren ervaring kan wel degelijk aan de drukken zien of
de hoeveelheid koudemiddel nog binnen de tolerantie ligt.
Leeghalen en opnieuw vullen is de werkwijze van Kw*k-F*t.

Laat de speling van de magneetkoppeling ff checken.

Succes, Pascal

ok zal ik doen. Kan het trouwens zijn dat de centrale airco computer het probleem is? Gaan die wel eens kapot?

WietsedeV 0

13 jaar

Probleem van de airco dat hij na 2 minuten stopt is opgelost. Bleek een kapotte sensor te zijn. Hartelijk dank voor alle adviezen. Ik heb nog wel 2 vragen:

1. kan iemand mij vertellen wat de diverse self-test meetpunten betekenen van de airco? Ik kan inmiddels de waarden in het airco management systeem oproepen maar weet niet wat de meetpunten precies zijn. Alvast dank.

2. de airco koelt nu wel maar alleen omdat er een kogel geplaatst is in de buis na de dual valve (die ook voor de zekerheid vervangen is). Als die kogel er niet in zit dan blaast de airco aan de zijkanten hele warme lucht. Kan het zijn dat dit aan de centrale airco computer ligt? Moet die geheel vervangen worden?

WietsedeV 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 320 of stel zelf een nieuwe vraag.