Hallo,
Mijn airco was leeg en op aanraden van de garage heb ik de condensor vervangen, deze was lek.
Druksensor overgezet en condensor ingebouwd en laten vullen, helaas geen koeling!
Na enig zoeken blijkt de koppeling van de pomp niet aangestuurd te worden.
Ik heb hierop een externe voeding gezet en hij komt in en koelt.
Ik heb een testlampje op de aansturing aangesloten en er is geen spanning.
Trek ik echter de connector/kabel los van de sensor onderin de condensor dan gaat het lampje wel aan, terug erop lampje weer uit.
*Is nu de sensor stuk?
*Kan ik deze zo vervangen of moet de vloeistof er weer uit? (denk het haast wel want in de oude lijkt het gewoon een open verbinding naar binnen zonder klepje.
Helaas heb ik niet in de nieuwe gekeken, zo de sensor erin gedraaid nadat ik een plugje had verwijderd)
*Is er verder nog iets dat ik kan/moet testen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
staan er geen foutcodes in de airco of het motorstuurapparaat? dit kan wel eens gebeuren als bv per ongeluk de airco gevuld wordt met het contact aan.
Ik weet niet of er foutcodes staan in de ecu, ik heb niet de apparatuur om dit te bekijken.
In ieder geval geen melding op het dashboard.
6 jaar
Probleem is nog niet opgelost.
Maar welke sensors zitten er allemaal in het airco-systeem?
De enigste die ik weet is de sensor in de condensor, het gaat om een gewoon systeem dus geen climate control
6 jaar
Je kachelventilator doet het wel en staat aan ?
Kachelventilator doet het gewoon en staat aan.
Koppeling van de airco komt niet in, zet ik er spanning op dan komt de koppeling in en koelt hij.
6 jaar
Iemand een idee hoe dat het komt dat mijn airco compressor niet in komt??
Systeem is afgevuld>
Koppeling van airco krijgt geen spanning.
6 jaar
Hallo,
Normaal gezien zit er nog een sensor op: verdampertemperatuursensor.
Het lijkt mij best om eerst de wagen uit te lezen. Let op: NIET in motorecu gaan maar wel in de ecu van het airco systeem. Dit is een aparte module en deze stuurt ook de AC compressor aan.
Let wel op met zelf het systeem aan te sturen! De druk kan dan namelijk te hoog oplopen.
De airco ecu wordt gevoed met zekering F3(7,5A) en F5(7,5A) in het interieurcompartiment.
Veel succes!
Oke bedankt.
Ik wist niet dat de airco apart uitgelezen kan worden, ik ga dit laten doen.
Of is er een mogelijkheid om dit zelf te doen en wat heb je daar voor nodig?
6 jaar
Het is zo wie zo al vreemd dat als je de hogedruk/lagedruk sensor er af haalt de compressor wel spanning krijgt , zou niet moeten kunnen , de lagedruk zou dit signaal moeten onderbreken , hoeveel draden zitten er aan de sensor ? en op hoeveel draden staat spanning of massa ?
Er zitten 3 draden aan de sensor die in de condensor zit.
Waar spanning of massa op staat weet ik niet.
6 jaar
Het kan zijn dat het aircosysteem gereset moet worden met diagnoseapparatuur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz B-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar