Dag Heren,
ik heb hier een Vito staan welke ik binnen kreeg met een defecte airco.
Het systeem bleek leeg te zijn en na een nacht afpersen bleek ik maar een minimaal druk verlies te hebben waarop ik het systeem opnieuw gevuld heb.
Ik heb nu een systeem druk van 6bar maar de airco word niet koud (geen graad verschil)
Het betreft hier een systeem met een variabele pomp dus deze draait altijd!
Ik heb er alleen een oude storing van de systeemduk uit kunnen halen welke nu ook weg blijft.
Iemand enig idee wat ik wellicht over het hoofd zie want anders ga ik denken aan een defecte pomp...
Gr Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke drukken heb je bij ingeschakelde airco?
Pomp kun je testen met speciale testkast.
Indien het systeem lange tijd leeg gedraaid heeft is de kans groot
dat de pomp inwendige schade heeft.
Dan ben je helaas niet klaar met een nieuwe pomp.
Systeem moet dan gespoeld worden, filter/droger vervangen enz.
Succes, Pascal
De drukken veranderen niet bij in/uitschakelen van de airco... Vandaar dat ik verwacht dat de pomp defect is.
Ik zal eens kijken of er iemand een Mercedes testkast heeft bij ons in de buurt...
Word vervolgd
kan ook nog een defect expansie ventiel zijn.
[quote=Pascal Limpens]kan ook nog een defect expansie ventiel zijn.[/quote]
Zou het bij een defect overdruk ventiel niet zo zijn dat er dan een te hoge of juist te lage druk in het systeem is wat weer resulteerd in een uitleesbare fout?
Ik ben er inmiddels wel achter dat de pomp niet geschakeld word! Helaas heb ik alleen geen schema van dit systeem :-(
Compressor heeft geen koppeling en loopt dus altijd mee.
Elektronisch regelventiel in de compressor regelt de pomp opbrengst.
Voot deze te testen heb je een speciaal kastje nodig.
NOOIT 12 VOLT OP DEZE POMP ZETTEN!!!!!!!!!!
Pomp kan ook inwendig stuk gelopen zijn.
In de poelie zit nl een breekring.
Succes, Pascal
Dat weet ik idd Pascal, maar er zal iig spanning op de stekkerverbinding van de pomp moet komen?
Die komt er dus niet op.
Graag zou ik dus graag willen weten hoe het electrische schema in elkaar zit zodat ik metingen kan doen.
Pomp werkt op impulse (mini volt).
[quote=Pascal Limpens]Pomp werkt op impulse (mini volt).[/quote]
Oohhh ok, dank voor de info.
Ik heb de diagnose helaas af moeten breken omdat de klant zijn Vito terug moest hebben.
Als er een vervolg afspraak komt pak ik het weer op...
Chris
[b] Is dit probleem al opgelost? [/b]
Nee helaas,
ik heb de auto niet meer terug gehad... Dit zal wel gaan gebeuren wanneer het warm gaat worden maar dat duurt nog wel even...[quote=Highway][b] Is dit probleem al opgelost? [/b][/quote]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar