Mercedes-Benz S-Klasse: Airmatic

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Goedemorgen,

Ik heb een Mercedes Benz S 400 CDI (ik geloof bouwjaar 2002).. Nu doet de airmatic vreemd. Hij geeft aan bij slechte wegdek 'Auto te diep'. Als ik de auto uit en dan aan doe en vervolgens in de Neurtraal zet en een tijdje op 2000 toeren laat draaien, zie je de auto stijgen. Ik krijg geen foutmeldingen verder bij het uitlezen van de auto! het kan zo maar dat de auto dit 4 tot 5 maand niet doet en dan vervolgens 4 keer binnen een uur!

Mik75

Geplaatst door Mik75 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoe (met welke tester) en wat (welk systeem) lees je uit?

Mik75 (0), 14 jaar geleden

Ik heb geen flauw idee. Ik heb de auto gewoon naar de dealer gebracht!

mbmonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

beetje vreemd met geen foutcodes bij het uitlezen is de melding rood? airmatic werkt via een elektrische luchtpomp deze zit rechts voor bij het bedienen van de hoogte schakelaar maakt de pomp dan erg veel herrie? zou die op overlijden kunnen staan ook de stekkerverbinding bij de pomp wil wel eens problemen geven naarmate de pomp ouder word duurd het te lang voor die op druk is wat de contacten niet lekker vinden en warm worden waardoor wel niet contact ontstaat ook bovenop de veerpoten aan de voorzijde bevind zich een soort bakelieten zooitje waar de luchtaansluiting op zit hier willen ze ook wel eens gaan lekken. succes theo

Mik75 (0), 14 jaar geleden

[quote=mbmonteur]beetje vreemd met geen foutcodes bij het uitlezen is de melding rood? airmatic werkt via een elektrische luchtpomp deze zit rechts voor bij het bedienen van de hoogte schakelaar maakt de pomp dan erg veel herrie? zou die op overlijden kunnen staan ook de stekkerverbinding bij de pomp wil wel eens problemen geven naarmate de pomp ouder word duurd het te lang voor die op druk is wat de contacten niet lekker vinden en warm worden waardoor wel niet contact ontstaat ook bovenop de veerpoten aan de voorzijde bevind zich een soort bakelieten zooitje waar de luchtaansluiting op zit hier willen ze ook wel eens gaan lekken. succes theo[/quote]
De melding is zeker rood. Vaak bij een koude motor - zodra de auto op temparatuur is geen melding meer te zien! Je hoort het motortje draaien en daarnaast zie je de auto stijgen 's ochtends dan zakt airmatic ook heel snel. Je krijgt de rest van de dag de melding overigens verder niet!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.