auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C-Klasse: Allerlei

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: C200 CDI

Beste allen,
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het delen van jullie ervaringen.

Sinds een klein maandje ben ik ook een Mercedes rijder.
C200 CDI. Sport uitvoering. Motorinhoud 2200. Bj 1999.

Toen ik de auto kocht liep het als een treintje.
Een soepele trein wel te verstaan.
Warm of koud, je hoorde wel dat het een diesel is
maar het liep zo relax dat het net een
benzine auto leek. Erg fijn dus.

Echter, de laatste weken heb ik minder leuke ervaringen.
Van begin af aan:

1.
Ik doe netjes voorgloeien. Wachten tot voorgloeilampje uit gaat.
Auto starten. Maar daarna gaat de gloeilampje weer aan.
Soms voor 10 sec. en soms nog langer. Minuten lijkt het.
Daarna gaat het vanzelf uit en komt niet meer terug.
Het maakt niet uit of de motor warm of koud is dit gebeurt
bij iedere start.

2.
Meteen na het starten ontstaat aan de binnenkant een waas/
condens over de voorruit. Zelfs bij kurkdroge weer en overdag.
Het is binnen 30 sec. wel weer weg. Maar vind het wel erg raar.

3.
Koude start. Stationeer lopende motor.
Ik denk dat ik de kleppen hoor bonken. DENK IK !!
Motor loop niet zo lekker als eerst. Rauw en hard.
Je hoort en voelt het ook in de auto.
Voorheen was dit niet zo terwijl het in Maart kouder was als nu.
Mensen die meerijden en die nog van niets weten
merken het niet. Zeggen ze...

4.
Als ik (met koude motor dus) beetje gas geef hoor ik heel duidelijk
een traktor-achtig geluid. Het motor heeft het erg moeilijk. Bij het
wegrijden +/-2200 tr. is deze traktor achtige geluid pas echt goed
te horen/voelen. Het ratelt en rommelt erg. Met warm motor of bij
heel voorzichtig wegrijden of in zijn tweede of hogere versnellingen
is dit minder. Of ik moet gek veel gas geven!
Trekkracht etc is verder OK.

5.
Als de auto in zijn vrij staat en stationeer loopt en ik leg mijn
mijn voet losjes op de koppelpedaal, dan voel ik de pedaal lichtjes
schokken. Geef ik gas bij of onder het rijden merk ik dit niet.

6.
Eerst was het muisstil in de auto.
Nu hoor ik alles om me heen zo luid en duidelijk dat ik denk dat er
een deur of raam open staat. Het lijkt alsof het geluid direkt binnen
komt omdat ik aardig kan orienteren waar bv een fietser zich bevindt.
Ik hoor dan zijn ketting...
Alle deuren, rubbers etc gecontroleerd, maar kan niets geks zien.
Of is er nog een geheime opening!
Wordt er zon een beetje gek van.

Kunnen deze dinge kwaad? Of kunnen deze dingen opgelost worden?
Zijn er tips, trucs om bepaalde dingen uit te sluiten of gevolgen te
voorkomen?

Ik ben bang dat ik genept ben door de handelaar omdat
ik zonder al te veel moeite flinke korting kon pakken op deze auto.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Geplaatst door

AGiray (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1--gloeibougies kontroleren ik denk dat er een kapot is
2--interieurfilter vernieuwen
3--gloeibougies controleren,hij loopt op 3 pitten aan en geeft dit probleem
4--gloeibougies controleren een cilinder loopt effe niet mee en krijg je die diesel klop
5--koppeling begint te verslijten maar kan nog heel lang duren.
6--geen verklaring voor misschien ben je nu zo aan het opletten omdat hij niet lekker meer loopt dat je ineens alles hoort

dus controleer eerst een effe al je gloeibougies ik denk dat er dan veel problemen wegvallen

jij hebt een hydraulisch bediende koppeling en aangezien olie niet samendrukbaar is voel je elk klein oneffenheid van je druklager of drukgroep terug vibreren in je pedaal maar dat wil niet zeggen dat je koppeling nu meteen aan flarden is meestal is dit het begin van een druklager of drukgroep probleem,gewoon nog niks aan doen

Als je de stekker van je voor-gloei-relais trekt dan staan daar de nummers van de betreffende gloeispiralen op daar even doormeten welke het is.

Bij vervangen eerst goed warm rijden!

Lawaai kan inderdaad van je koppeling komen, het komt wel voor dat het top-as-lager, van de primaire-as kapot is, de primaire-as begint dan te slingeren, dan is wel een spoedige reparatie nodig.

berendonck 0
badge

16 jaar

Tav je koppeling kun je eens in de 3e of 4e wat langzaam gaan rijden en ineens veel gas geven.Heb je een hoog toerental van de motor en komje minder snel vooruit,kunnen het je koppelingsplaten zijn.Verder is het handig om bv voor een stoplicht enz te ontkoppelen,scheelt de levensduur van je druklager.Verder inderdaad gloeibougies kontroleren.gr,Henk.

mobiel 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.