auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz E-Klasse: Aluminium Schilfers automaat bak

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: E320CDI 145KW

Hallo,

We hebben een vervelend probleem met een W210 E320CDI automaat. Bij ligt accelereren begint de auto hevig te schudden/trillen.

Diverse dingen gecontroleerd waar onder cardanas/aandrijfassen/tussenlager/subframe rubbers enz.

Nu op aanraden van onze Forté vertegenwoordiger de automaatbak olie ververst en filter vervangen.

Nu kwam ik bij het demonteren van het filter en oliecarter stukjes aluminium schilfers tegen. Ook heb ik het filter geopend en kwam daar nog meer aluminium deeltjes tegen.

Dit lijkt mij niet goed maar zou dit ook het schudden/trillen bij ligt accelereren tot gevolg kunnen hebben?

Voor de duidelijkheid heb ik wat foto's gemaakt:







[url=http://postimg.org/image/qbvpqoquh/][img]http://s28.postimg.org/qbvpqoquh/foto_1....[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/mtjpubktb/][img]http://s27.postimg.org/mtjpubktb/foto_2....[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/5pumpoy7j/][img]http://s11.postimg.org/5pumpoy7j/foto_3....[/img][/url]

Geplaatst door

Royi520VT (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat in de automaatbak. Als er zoveel metaal te vinden is kan dit niet goed zijn en je zou dan zeggen dat er ergens flinke slijtage optreed.

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

Aluminium schilfers komen vanuit de bak zelf. Messing- of brons-kleurig zou op een probleem van de koppelomvormer duiden. Heb je een glycoltest gedaan op de automatenolie? De radiateur wil inwendig weleens(eigenlijk wel vaker dan weleens) gaan lekken waardoor er koelvloeistof in de automatenbak komt. Ik denk dat je op een bak/koppelomvormer revisie uitkomt, maar als je de automatenolie niet test op glycol en de radiateur is inwendig lek komt het probleem weer terug.

Misschien nog even leuk om te vermelden maar heb in maart vorig jaar een nieuw filter geplaatst en verse ATF met een toevoeging van foté in de bak gedaan. Direct na het verversen was nog geen verbetering merkbaar maar na een aantal weken liet de klant weten dat de klacht voor 90% verdwenen was. De klant rijd nog steeds met de huidige automaat bak rond.

Royi520VT 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.