Mercedes-Benz M-Klasse: ASR schakelt spontaan in

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: ML 320 4,2

ASR schakelt spontaan in bij gasgeven, dan stoppen motor uitzetten dan schakelt hij uit, maar geef je gas dan schakelt hij weer ij, kent iemand dit probleem?

jjbalmszonen

Geplaatst door jjbalmszonen (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Begin eens met de foutcodes uit te (laten) lezen.
Zal wel een probleem met een wielsnelheid zijn.

jjbalmszonen (0) PRO, 14 jaar geleden

Geeft aan cilinderuitval cilinder 4-5-6 storingscode P0300, P 304, P 305, P 306, bij gasgeven houdt hij erg in, kick down, bij weinig gasgeven rijdt hij aardig, weet iemand nog iets?

audivw (0) PRO, 14 jaar geleden

storing wissen en kijken wat weer komt,
wiel sensor L,A gaat wel es defect, en een verstuiver rondloop test uitvoeren.

jjbalmszonen (0) PRO, 14 jaar geleden

Eigenlijk is het nog anders, 1) bij snel gasgeven, kick down dus, vallen er waarschijnlijk 3 cilinders uit, dan auto stil zetten, opnieuw starten dan loopt hij weer redelijk, totdat je weer fel gas geeft. Bij het opschakelen van 1 naar 4 rustig dan gaat het wel goed, kickdown je dan, dan valt hij uit. Wil iemand nog even mee denken?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Met Mercedes soft uitgelezen?
Slaat echt over op een moment dat je een heel mooi mengsel en goeie vonk moet hebben.
Zou eens zoeken in de buurt van die 3 cilinders of er niet ergens een vacuumlek is.

Sommige ECU's schakelen cilinders uit na herkening overslaan.
Van contact en weer op contact (zelftest goed) dan werken ze weer.

Oiram

jjbalmszonen (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee met Guttman, 4 gasmeting perfect, geen hoge o2, alleen stilstaand doet hij het goed, misschien rijdend de parameters van de l.mm. meten?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Slechte LMM kan het evt veroorzaken. (maar waarom de andere cilinders niet?)
Heeft deze niet voor iedere bank een Lsonde (bekijk die waardes dan ook eens)
EOBD LTFT waardes misschien? (krijg hier div Merc van voor 2000 en die zijn EOBD uit te lezen)
Oiram

jjbalmszonen (0) PRO, 14 jaar geleden

bovenste lambdasondes even om te proberen eruit gehad, om te kijken voor verstopping, geen resultaat,

casper44 (0) PRO, 14 jaar geleden

Haal je uitlaat eens los om te controleren of je kat niet verstopt zit?(omdat het alle cil aan 1 zijde zjn)
mvg casper

MB (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat de luchtmassameter de veroorzaker is, dit komt vaak voor bij dit soort klachten.
Wel een originele gebruiken.
Succes

jjbalmszonen (0) PRO, 14 jaar geleden

Blijft cilinders uitschakelen, Lmmeter geeft de goede waardes aan bij snel gasgeven en lage versnelling, bijna alle cilinders vallen weg, behalve de 3e, dus li en re, Co en 4 gaswaarden goed tot 3500 t/min, contact uit dan weer goed. boven 4000 t/min niet mee te rijden, ook bij stilstand gasgeven naar 4000 t/min vallen er div cilinders uit. Als er bougies of bobines stuk zouden zijn, lopen die dan goed tot 4000 t/min? Gaspedaalmetingen verdacht, beide koolbanen geven gelijk 4,7V, moeten die niet verschillend zijn? Wil iemand nog meedenken?

hbr (0) PRO, 14 jaar geleden

Waarschijnlijk toch lmm, had laatst ook zo'n 320, nadat de accu leeg was geweest, precies dezelfde klachten. Lmm waardes in uitleesapparatuur leken goed. Daarna even met scope gemeten, volgas kwam die niet tot 4 volt, nieuwe erin en probleem was opgelost.
Deze had wel de foutcodes p0170 en p0173.
Succes

jjbalmszonen (0) PRO, 14 jaar geleden

Alle bougies, kabelset em lmmeter vervangen,helemaal goed, hartelijk dank voor het meedenken vr gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.