hallo heb hier een mercedes ml 230 staan van bj 2000 150.000 km
na vervangen van de cilinderkop+pakking etc tikt de motor maar zodra de auto goed warm is gedraaid gaat de tik weg...soms is het ook maarzo 2 a 3 dagen goed.
na veel informeren hier en daar werd er ons verteld dat we de kettingspanner moesten vervangen en je raad het al een nieuwe erin en tikt nog steeds
ketting staat 100% zuiver op tijd en toen oude klepstoters overgezet in andere kop en je raad het al hij tikte nog steeds....
nou werd er ons ook verteld dat de oliedruk boven in niet goed is maar dan zou die toch ook moeten tikken als hij stationair draaid want dan is de druk het laagste..
we hebben verder geen optie's meer in petto...is er toevallig nog iemand die dit eerder heeft meegemaakt en een idee heeft wat er gaande is???
mvg appie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verkeerde pakking
zuigers tikken tegen de afdicht rand
ook met een bmw gehad
merk pakking(imi) is denkelijk het probleem
is de kop gevlakt?
in dat geval mag de orginele pakking er niet meer tussen.
er zijn namenlijk ook kop pakkingen die het gevlakte verschil opvangen.
bij vlakken komen de kleppen dichter naar de zuigers en die zijn al minimaal.
gr werner
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar