Hallo,
Watvoor remsysteem hebben de V-klasse V230 TDI uit 1999, ATE of een Bosch remsysteem?
Dit omdat ik wat remblokken en schijven moet hebben.
Ik ga gewoon vaak naar de onderdelen shop (niet prese de dealer) en ik krijg de remblokken die ik er weer op laat monteren.
Nu wil ik dit online bestellen omdat het toch wat goedkoper is dan normaal. Maar ik moet wel aangeven welke systeem ik heb.
Hebben alle vito's/V-klasse dezelfde remsysteem of hoe zit het?
Tweede issue;
Vito 110 CDI uit 1999.
Ik krijg veel rook bij het optrekken. Van de eerste naar de tweede versnelling is dit echt heel erg te zien in mijn spiegel.
De auto wil eigenlijk niet optrekken als ik vanaf de stoplicht vertrek, dus moet de pedaal helemaal worden ingedrukt. Vanaf de derde versnelling levert de auto weer wat kracht af. Het is gewoon alsof de auto inhoud en niet wil als ik in z'n 1 zit. Zwarte rook is eigenlijk ook wel te zien in zijn 2, 3 en soms ook 4de versnelling kort na het schakelen. Lange afstanden absoluut geen problemen want dan zit ik in z'n 5de en de auto vertoont niets geks ook geen Noodloop of iets dergelijks.
Nog effe over de afgelopen 5 maanden;
-Turbo vervangen
-Verstuivers problemen (niet vervangen maar wel laten vrezen)
-Trillende motor bij stationair (dit is uit het niets helemaal verdwenen, na Wynn's injectoren schoonmaak bij de brandstof te hebben gedaan)
-Spruitstuk ringen vervangen
Kunnen jullie mij wegwijs maken hierin en vooral de remsysteem snap ik eigenlijk niet. Wat is het verschil tussen beide systemen?
Milano
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens www.hbase.nl zijn er op de V-klasse 230TD inderdaad 2 systemen mogelijk, ATE en Bosch.
ATE blokken zijn groter dan Bosch.
Probeer het zelf eens met je kenteken, dan heb je kans dat hbase de goede onderdelen laat zien.
Je kunt ook de oude blokken eens opmeten.
ATE is 156,0x64,9, Bosch is 134.4 x 64,3. Dikte heb ik weg gelaten daar de oude toch dunner zijn.
Bedankt voor de reactie.
Bij het intoetsen kan ik idd kiezen tussen 2 systemen maar er wordt niet echt specifiek aangegeven wat ik nodig heb. Het kan natuurlijk dan ook zo zijn dat er nu de verkeerde onder zitten?
Ik heb bij het vervangen van mijn remmen onder de Vito erge stank en rook gekregen dat is nu allang over maar heb dat nog nooit gehad bij het vervangen.
Staat de merk er gewoon niet op? Misschien zie ik dat zo tussen de velg door...
Ik kan de velg ook niet afhalen omdat ik de dop (gereedschap) niet heb. Het zijn geen orginele nl.
Kan ik het systeem op de remcylinder zien? zo ja waar zit deze precies?
15 jaar
[quote=Vitoman]Ik kan de velg ook niet afhalen omdat ik de dop (gereedschap) niet heb. Het zijn geen orginele nl.[/quote]
Wat ga je dan doen als je onderweg een lekke band krijgt?
Ik zou maar eens zorgen dat je het goede gereedschap aan boord hebt, anders sta je een keer midden in de nacht in de middle of nowhere.
[quote=oldford]Wat ga je dan doen als je onderweg een lekke band krijgt?
Ik zou maar eens zorgen dat je het goede gereedschap aan boord hebt, anders sta je een keer midden in de nacht in de middle of nowhere.[/quote]
Ik wil om die reden weer de orginele stalen velgen met 15 inch banden eronder hebben.
Ik moet je ook bekennen dat je elke steentje en bobbeltje voelt als er erover heen rijdt. Dit had ik wel verwacht, maar dat het zo erg zou zijn...
Overigens heeft de fabriek wel een hele domme fout gemaakt als je de merk remmen alleen kunt zien door de wiel eraf te halen.
Ik heb ze door de velg door kunnen opmeten en vergeleken met het plaatje en wat ik werkelijk voor remmen heb.
Met 13.49 cm zijn het dus remblokken van Bosch. komt ook precies overeen met wat er staat afgebeeld op de site.
Bedankt voor je hulp.
Milano
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar