Probleempje, ik heb een mercedes vito 108cdi; bij het starten wil deze niet aanslaan. In gang trekken werkte; na een 10-tal kilometer gereden te hebben tot de motor goed warm was, heb ik hem stilgelegd en direct geprobeerd te starten; helaas, geen resultaat. De zekeringen onder de zetel en de zekeringen in de beenruimte zijn allen nog goed. Kan er iemand mij helpen?
Nog een bijkomend gegeven; vooraf had hij al problemen i.v.m. begrenzing. Dikwijls liep de motor in nood, zodat het toerental begrensd was tot +/- 3000 tr/min. Ook moest je de sleutel enkele seconden in de start stand houden totdat de starter wou aanslaan. Ik weet niet of deze problemen invloed hebben op het al dan niet starten. De starter slaat nu direct aan, de motor niet meer. Enkel in gang trekken lijkt te lukken. Maandag ga ik de verstuivers en dichtingsringen eens nakijken, ook eens proberen met remmenreiniger te starten; als dit mag bij een diesel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verstuivers kapot
of ringen rond drukregelaar
Start hij ook niet met wat remreiniger of startpilot ?
15 jaar
[quote=Bartuz]verstuivers kapot[/quote]
Toen we hem in gang trokken, was hij wel direct weg en reed hij normaal, kunnen dit dan nog de verstuivers zijn?
15 jaar
[quote=alfons262]of ringen rond drukregelaar[/quote]
Bedoel je hiermee de hogedrukpomp?
15 jaar
[quote=stefan84]Start hij ook niet met wat remreiniger of startpilot ?[/quote]
Mag je dit bij een diesel ook inspuiten? Gewoon in de luchtinlaat dan?
15 jaar
Laatste bericht in openingstopic gezet, voor een betere probleemomschrijving;
mvg,
Hans.
[quote=Fakke][quote=stefan84]Start hij ook niet met wat remreiniger of startpilot ?[/quote]
Mag je dit bij een diesel ook inspuiten? Gewoon in de luchtinlaat dan?[/quote]
Gewoon een beetje erin spuiten,of tijdens de start.
Geen hele bus natuurlijk!
Hoe is het starttoerental ? draait deze wel nog snel genoeg rond ?
Gr Stefan
15 jaar
zelfde probleem gehad met mijn vito 112 cdi.
O ringen van brandstof systeem lek, na vervanging was het probleem verholpen.
15 jaar
Alles opgelost, ik heb de verstuivers binnengebracht om te laten testen; hier was er een van stuk. Testen kostte 20 euro per stuk. De Verstuiver die gemaakt moest worden kostte wel 280 euro. (nieuwe o-ringen en koperen drukrondellen inbegrepen).
Daarna bij mercedes terug laten uitlezen omdat hij nog steeds in nood liep. (begrensd tot 3000 tr). Dit lag aan de onderdruk sensor van de luchtinlaat; dit is een MAP-sensor als ik me niet vergis.
In ieder geval, iedereen bedankt voor de snelle reacties.
MVG
Raf
15 jaar
IST al gelukt
15 jaar
[quote=vito 01]IST al gelukt[/quote]
Alles is nu in orde, hij draait als een zonnetje
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar