Mijn C-klasse rijd heerijk comfortabel,
maar zweeft nogal over de weg.
Het is net het gevoel of je in een hangmat ligt.
Ook staat het rechter achterwiel een tikje scheef,
maar daar heb ik naa laten kijken en de monteur zij dat het niks ergs was.
Ik rij er al een tijdje mee en ik heb verder geen problemen,
de wegligging is gewoon perfect.
Is dit gewoon de auto of zit er toch iets mis?
Geplaatst door mercedes190 (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Ben hoe is het met de subframe rubbers. Als de auto een trkhaak heeft zeker even naar laten kijken. Ook kan uitlijnen verbetering geven. Let er wel op dat de auto aan een paar voorwaarden moet voldoen. OA. een volle tank en de voorwielen moeten naar elkaar toegedrukt worden.Niet iedereen let daar op!. Succes.
corvet (0), 14 jaar geleden
Waarom een volle tank?
golfprobleem (0), 14 jaar geleden
hoe is het met de schokbrekers, zijn ze versleten, moet je je auto naar beneden duwen en kijken hoe ie veert. Doen ze allemaal hetzelfde, hoor je geen gekke dingen?
Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden
Controleer ook gelijk de stuurdemper...
mercedes190 (0), 14 jaar geleden
Er kraakt of piept niks aan de schokbrekers,
ze zijn ook gewoon in goede staat.
Misschien toch even de garage er naar laten kijken,
kijken kan geen kwaat.
Ik rij er al een hele tijd mee maar het word ook niet erger
corvet (0), 14 jaar geleden
[quote=Punt]Ben hoe is het met de subframe rubbers. Als de auto een trkhaak heeft zeker even naar laten kijken. Ook kan uitlijnen verbetering geven. Let er wel op dat de auto aan een paar voorwaarden moet voldoen. OA. een volle tank en de voorwielen moeten naar elkaar toegedrukt worden.Niet iedereen let daar op!. Succes.[/quote]
waarom een volle tank?
Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden
corvet, dat had je al gevraagt...niemand schijnt het te weten.
corvet (0), 14 jaar geleden
ok je hebt gelijk, maar waarom zegt hij dat dan, en waarom geeft ie daar geen antwoord op?
Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden
Geen idee waarom hij daar geen antwoord op geeft, maar het klopt wel.
Dat staat bij de uitlijngegevens; tank 100% vol
Punt (35) PRO, 14 jaar geleden
Zal ik dan de enige zijn die de uitlijnvoorschriften leest. Bij div. auto's moet je een belading simuleren. Bij opel is dat 2maal 75 kg op de voorplaatsen en 30 kg in de koffer +tank minstens halfvol. Bij merc. volle tank en voorwielen met 10 kg in de richting vantoespoor drukken . Wij hadden daar een spoorstang voor met die veerdruk. Groetjes.
peeter5 (0), 14 jaar geleden
Inderdaad zijn gewoon de uitlijnvoorschriften van de fabrikant, zullen er wel lang genoeg over nagedacht hebben om tot een correcte uitlijning te komen.......dus inderdaad bij mercedes een volle tank....en waarom???? Waarschijnlijk ivm belasten van de auto en inveren.....dus van de stand van de wielen.
Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden
Inderdaad, vanwege de onafhankelijke wielophanging achter.
pietje de b (0), 14 jaar geleden
Hallo Ben
Ik Weet Niet Of Het Probleem Al Opgelost Is,maar Vaak Zijn Het De Reactiestangen Die In Het Midden Op De Voorzijde Van De Achterwielnaaf Zitten.deze Zitten Op De Naafkant Met Een Kogel Vast En Aan De Kant Van Het Subframe Met Een Bout Door Een Rubberbus.de Kogel Is Vaak Ruim,daardoor Gaat Je Achterwiel Een Beetje Heen En Weer En Krijg Je Een Slingerende Auto.om Te Controleren Of De Kogels Ruim Zijn Moet Je Een Garagekrik Stijf Achter Het Wiel Plaatsen,en Het Wiel Net Vrij Van De Vloer Zetten En Dan Het Wiel Op De Voor En Achterzijde Heen En Weer Trekken.als Je De Wielen Uit De Veren Laat Hangen Voel Je De Speling Namelijk Niet.
Succes Pieter.
mercedes190 (0), 14 jaar geleden
Hallo Piet,
bedankt voor de tip, ik ga het proberen!
Marius28 (0), 14 jaar geleden
Hoi,
Mijn Mercedes had het ook, stuurde niet lekker vanaf ca. 100 km/u.
Er was een steun rechts voor van de stabilisatorstang afgebroken, deze is gelast (een nieuwe steun had ook gekund) en probleem is opgelost.
HansH (0), 14 jaar geleden
Als de auto 150.000 of meer heeft gereden gewoon schokbrekers vervangen.
Deze zijn na die kilometers fietspompen geworden.
mercedes190 (0), 14 jaar geleden
Bedankt voor de tips, ik laat er gewoon even naar kijken
de auto heeft net 200.000 km gelopen,
wat kosten schokbrekers trouwens?
HansH (0), 14 jaar geleden
Zeker 600 inclusief uitlijnen.
Ga naar mijngarage.nl, voer je kenteken in en je kan een offerte krijgen van een garage.
mercedes190 (0), 9 jaar geleden
Draagarmlagers zijn vervangen, ook is de wagen uitgelijnd. Probleem doet zich nog beperkt voor, waarschijnlijk zullen de schokbrekers ook vervangen moeten worden. Dit is echter niet gebeurd, de auto is inmiddels verkocht.