Mercedes-Benz 208: AUTO "ZAAGT" of "BOKT"

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel

De auto "bokt" of "zaagt" als er niet getrokken of afgeremd wordt. Dus bij gewoon een beetje rustig aan door een bebouwde kommetje sukkelen gebeurt dit. Als de auto dat eenmaal doet is het heel erg lastig om uit die cadans te raken, dat moet lukt dan veelal door : gas los en vervolgens heel voorzichtig opbouwen.
Als die het dan eenmaal weer normaal doet kun je gewoon gas geven en dan doet ie het goed.

Tips: tot nu toe zijn
-ligt het niet aan de koppelingsplaten
-is de distributieketting niet te slap en reageert daardoor de vervroeger niet juist.
-kan het ook speling in het aandrijfgedeelte zijn.

De garagisten die ik bevraagd heb komt er niet uit en het is juist zo moeilijk omdat bovenstaande reparaties nogal tijdrovend en daardoor prijzig zijn, eigenlijk zonder zreker te weten of dit de oplossing is.


wie denkt voor mij de gouden tip te hebben???

208D

Geplaatst door 208D (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 208? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

desnor (0), 16 jaar geleden

lijkt mij ook op het aandrijfgedeelte. Bij belasten ervan, zowel bij trekken als afremmen wordt het ""ruime"" onderdeel belast en geluid verdwijnt.
Er moet ergens teveel speling op zitten.

gr. Hans

The Voice (0) PRO, 16 jaar geleden

Probleem komt meestal uit de brandstofpomp is een "kwaal" bij oudere 601 motoren.

208D (0), 16 jaar geleden

Hoe kom ik erachterdat dit een 601 motor is en is deze kwaal vast te stellen door onderzoek??

The Voice (0) PRO, 16 jaar geleden

Een 208d uit '95 heeft een 601 motor. Probleem is niet makkelijk vast te stellen, maar als je alle andere mogelijkheden hebt uitgesloten blijft de pomp over.
Eerst controlen:
Inspuitpomp timing (15 graden na OT) is vrijsimpel te controlen alleen klepdeksel eraf, motor op tijd draaien. Nokkenas merktekens goed zetten, en vervolgens krukas graden aflezen als deze niet op OT staat is de ketting opgerekt. Staat deze goed, staat ook de pomp op tijd (kan niet vanzelf anders gaan staan dus als niemand daaraan heeft gezeten staat deze op fabrieksafstelling)
Eventueel motor rubbers controlen op stijfheid en koppeling op tangentiaal veren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 208 of stel zelf een nieuwe vraag.