Mercedes-Benz 208: CLK 200 W208 autom. motor houd in bij optrekken...

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 200

Houd in bij optrekken vanuit stilstand, laat ik het gaspedaal ietsjes weer opkomen pakt de motor weer probleemloos op.
Lambdasonde reeds vervangen en grote beurt gehad, nog steeds inhouden bij optrekken.. dus probleem nog steeds onveranderd.
Heb ook geprobeerd op te trekken vanuit versnellingsbakstand 1, 2, 3, trekt iets vlotter, maar houd toch nog steeds in.
Als of de motor stikt... of geen genoeg brandstof of lucht krijgt. Kickdown werkt wel maar pakt lijkt wel te laat op.

Wie kan mij verder helpen. gr. Dray

clkdriver

Geplaatst door clkdriver (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 208? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

hennep (0), 16 jaar geleden

denk dat er een storing in de luchtmassameter (lmm) zit .krijgt dan niet genoeg lucht

clkdriver (0), 16 jaar geleden

[quote=hennep]denk dat er een storing in de luchtmassameter (lmm) zit .krijgt dan niet genoeg lucht[/quote]
Ik heb het met een andere/nieuwe LMM/Luchthoeveelheidsmeter geprobeerd die ik van MBparts in Kerkdriel had gekocht.
Dezelfde verkochten ze ook bij ACtronics in Almelo, zelfde MB/Bosch part.no alleen niet OEM/orgineel.
Dit werkte ook niet.... liep wel, maar na een tijdje hield de motor weer in en sloeg die zelfs rijdend af.
Of kwam helemaal niet meer opgang en moest ik de orginele/oude LMM weer erop zetten om verder te kunnen.
Starten & rijden alleen wel weer inhouden.

hennep (0), 16 jaar geleden

het kan ook aan het gasklephuis liggen ( vies van binnen roet ) moet dan los en schoongemaakt worden .

clkdriver (0), 16 jaar geleden

[quote=hennep]het kan ook aan het gasklephuis liggen ( vies van binnen roet ) moet dan los en schoongemaakt worden .[/quote]
Ik weet dat je vroeger, bij een motor met carburateur daar een spuitbus voor had. Ik geloof van WIJNS ofzo je kon er dan rechtstreeks ermee inspuiten met en zonder draaiende motor meen ik. Of moet ik echt dat gehele huis demonteren om het van binnen schoon te kunnen maken.
Dan zal ik het van de week eens... als het weer mee zit gaan doen.


Ik zat zelf ook aan de servo van de gasklep te denken... of de sensor daarvan/daarvoor.
Omdat het gaspedaal zelf niet direkt de gasklep opend toch? maar de gaskabel aan een soort regelaar/weerstand vastzit... en die electronisch de stand van de gasklep meet of bepaald. Zou deze misschien versleten kunnen zijn. Zeg maar zoals bij een versterker de potmeter versleten is en daardoor in een bepaalde stand niet of slecht funktioneerd. En het geluid in een bepaalde stand dus niet of slecht te horen is, omdat de contactbaan op dit punt te ver heen is..... ??????? Ga ik hier voorbij of terug dan is het ok !

hennep (0), 16 jaar geleden

weet niet precies hoe dat bij deze mercedes zit maar het kan wel versleten zijn.Het gasklephuis moet er wel af.

clkdriver (0), 16 jaar geleden

[quote=hennep]weet niet precies hoe dat bij deze mercedes zit maar het kan wel versleten zijn.Het gasklephuis moet er wel af.[/quote]
ok... in ieder geval bedankt.
als iemand anders nog suggesties heeft of dit heeft meegemaakt houd ik mij aanbevolen.
zodra het kan ga ik in ieder geval met de tips tot zover aan de slag.

Je hoort van mij als ik hiermee klaar ben en wat het resultaat is.

vraagje (0), 16 jaar geleden

i EEN TIP ALS JE GEWOON RECHTSTREEKS GAS GEEFT DAN OP GAS KLEP HUIS HOOR JE DAN OOK DAAT DIE SMOORT ?? heb er nog geen problemen mee maar weet graag wat het probleem was
rij ook zo`n auto duszz

clkdriver (0), 16 jaar geleden

[quote=hennep]weet niet precies hoe dat bij deze mercedes zit maar het kan wel versleten zijn.Het gasklephuis moet er wel af.[/quote]
Zou het dan toch de LMM zijn die kapot is? Nu het zo koud is/ vriest rijd de auto perfect en houd de motor niet meer in. (ff afkloppen)
Zodra ik het gaspedaal intrap reageert de motor direkt zoals het behoort.... Gezien het feit dat de temp. van de aangezogen buitenlucht tegen of onder het vriespunt is. Meet of geeft de LMM schijnbaar de juiste meetwaarden aan (voor deze weersomstandigheden), en bij warmer weer dus niet.

Wat denken jullie??? DE LMM ??????

axelsh (0), 16 jaar geleden

Beste Dray,

Bij mijn SLK200 had ik hetzelfde probleem en daar was het inderdaad de LMM. Ik heb een Bosch gemonteerd.

Succes,

Axel

clkdriver (0), 16 jaar geleden

[quote=axelsh]Beste Dray,

Bij mijn SLK200 had ik hetzelfde probleem en daar was het inderdaad de LMM. Ik heb een Bosch gemonteerd.

Succes,

Axel[/quote]
Hoi Axel,

Nou dan kan het niet anders zijn dan een defecte LMM, en word het een OEM /orgineel MB onderdeel.
Heb een imitatie LMM geprobeerd maar dat was een drama, een geluk dat ik de oude/orginele LMM voor de zekerheid in de kofferbak had liggen.

Thnx

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 208 of stel zelf een nieuwe vraag.