Mercedes-Benz E-Klasse: Automaat

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Hallo,

Ik heb een E300 TD uit 1998, het probleem is dat de auto soms wanneer ik stil staat niet weg wil rijden ook niet in zijn achteruit.
Het is een automaat.
Pas als ik motor heb uit gezet en weer opnieuw heb gestart doet alles weer. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Ik weet wel dat de auto bij Carslon is gechiptuning, en is verlaagd.

Alvast bedankt.

sunchaser31

Geplaatst door sunchaser31 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jeffie (0), 16 jaar geleden

je kan de automaat laten uitlezen bij dealer voor te zien of er geen foutcodes zijn

sunchaser31 (0), 16 jaar geleden

Ben langs een garage geweest in Rotterdam een mercedes specalist. Die zegt op zijn beurt het 2 dingen kunnen zijn. 1e de automaatbak heeft een printplaat die is misschien defect of de bak is versleten. De laatste vind ik wel raar voor een E300 uit 1998 met 290.000 op de teller. Bij de dealer hadden ze voor de aankomende 2 weken geen plaats voor me. Van daar deze garage Dyna car specalist ligt in het spaanse polder.

NL10 (0), 16 jaar geleden

Het is algemeen bekend de motor en getriebe (versnellingsbak) van auto's met chip een kortere levensduur hebben. Ik heb zelf een CDI en geen Turbodiesel dus ik weet niet of onderstaand verhaal ook voor jou van toepassing is, dat weten de experts hier wel. Toch zou ik eerst eens kijken of de stekker aan de versnellingsbak misschien ondicht geworden is. deze stekker zit aan de voorkant en heeft aan de binnenkant 2 rubberen ringen, die op den duur ondicht kunnen worden. hierdoor kruipt de versnellingsbak-olie langsaam via de stekker omhoog naar naar het EGS (Getriebe steurergeraet). als deze vol zit met olie, funktioneert hij niet meer optimaal, en kunnen schakelproblemen ontstaan. het EGS olie vrij maken, en een nieuwe stekker kopen, en meteen een olie wissel voor de versnellingsbak (optimaal zou een olie spoeling voor de versnellingsbak zijn). dit is in iedergeval vooralsnog vele malen goedkoper als het wisselen van de printplaat. het zou kunnen helpen, en mocht het toch niet de veroorzaker zijn van je probleem, ben je in iedergeval niet al te veel geld kwijt. ik denk overigens dat de Mercedesdealers in Nederland nog nooit hebben gehoord van het olie spoelsysteem, waarbij ook alle restolie en eventueel kleine splinters van de versnellingsbak geheel verwijderd worden. Hier in duitsland zijn steeds meer mercedes dealers in het bezit van dit systeem. tevens wordt door Daimler AG ondertussen aanbevolen iedere 60.000 km een olie wissel van de versnellingsbak door te voeren. Ik heb vorige maand ook een olie spoeling laten uitvoeren, en ik kan het iedereen aanraden. echt een groot verschil, en de auto schakelt nu zo zacht dat je echt bijna alleen aan de toerenteller kunt merken dat hij in een andere versnelling schakelt.

http://www.automatikoelwechselsystem.de/

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Timo

mart-vervoort (0) PRO, 16 jaar geleden

volg dit advies maar eens op. kyk vooral naar de stekkers.i.v.m. met olielekkage.succes martin

jeje (0) PRO, 16 jaar geleden

een auto uit '98 die 3 ton op de teller heeft
getuned is
waarschijnlijk nooit de bak olie van gedaan is (bij een vaste klant zal de dealer vast wel tijd hebben om hem uittelezen)
naar Mo in de spaanse polder rijden voor advies, hier weer navragen..............................

ja joh advies is tenminste gratis toch?

ik zou eerst het pannetje er onderuit halen filter vernieuwen en brein spoelen (let op kogeltjes) met wasbenzine en dan ten hoogte van je radiateur met stationair draaiende motor je leiding beurtelings loshalen/vastzetten en ca 3 x een liter of 5 spoelen en dan vullen en proberen en idd ook naar je stekkers kijken....staat trouwens je olie wel op pijl?

sunchaser31 (0), 16 jaar geleden

Olie is op peil, volgens Dyna car is het waarschijnlijk de printplaat defect. Het rare is als je na een tijdje heb gereden en na het stilstaan wil weg rijden lijkt het wel of de auto in zijn 2e versnelling gaat je gaat met hoge toer voor uit. En als ik weer stil staat en de auto in zijn P stand zet of uit zet en weer opnieuw in zijn D zet doet hij het weer. De volgende dag weer het zelfde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.