close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz V-Klasse: automaat

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110

Wie kan mij helpen? ik ben al geruime tijd bezig met een automaatbak, bak had een kapotte snelheidssensor, deze bak is voor de zekerheid bij een specialist geweest en gaf aan dat er gevorderde slijtage was aan de koppelomvormer,
Bak laten reinigen voorzien van nieuwe platen, koppelomvormer en 2 toerentalsensoren bak gemonteerd waarbij een relatief koude bak alles normaal lijkt te zijn en auto dan ook goed rijdt bij hoger wordende olie temperatuur gaat bak slippen slecht schakelen en soms bij overschakelen zich even vrij zetten, deze laten uitlezen en geeft storingscode 206 (teveel toerental verschil inkomende en uitgaande as) bak er weer uitgehaald en terug naar specialist deze heeft hem weer los gehad? en geeft aan dat bak goed is!
weet iemand wat dit kan zijn?
ps ook rekeneenheid is inmiddels nieuw en ingelezen geeft geen verandering!

wanhopig bak er al 3x uit gehad.

Geplaatst door

nsu_quickly (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er was dus duidelijk iets goed mis met die bak. Is de exacte oorzaak vastgesteld? Anders blijf je bezig...
Waren de platen ook versleten? Dit lijkt dan op een probleem met het hydraulisch blok.

AS1 230

17 jaar

Platen waren niet versleten er is alleen wat aluminiumslijpsel gevonden wat volgens de specialist van de koppelomvormer afkomstig was, daarom bak geheel gedemonteerd en schoongemaakt daar hij los was platen gewoon vervangen.
Eigenlijke reden van demontage was alleen het missen van een snelheidssignaal voor de km teller en aansturing bak dit bleek een defecte sensor in de bak te zijn.

nsu_quickly 0
badge

17 jaar

ik zou samen met de specialist een stukje gaan rijden in die wagen om ze te overtuigen.

AS1 230

17 jaar

Ik heb zelf een honderdtal Mercedes versnellingsbakken hersteld, raar of zelden is de koppelomvormer stuk.
Wat betreft het gruis in de versnellingsbak denk ik dat er een van de vrijlopen (eenrichtingslager) stuk is.

jeffie 0

17 jaar

Het zal niet anders zijn dat deze automaat er helaas weer uit moet, dit gaat dan ook gebeuren verder is het vertrouwen in de automaat specialist gedaald naar 0 % en zal deze bak dan ook bij een ander laten bekijken.

voor zover vast bedankt en zal laten horen wat de resultaten zijn.

nsu_quickly 0
badge

17 jaar

Er zijn automaat specialisten die ook in/uitbouwen.
Zelf maak ik de laatste jaren gebruik van deze optie, vooral om dit soort problemen te voorkomen.

Zelf nu ook een keer meegemaakt (niet goed na revisie) de auto werd netjes opgehaald en weer terug gebracht met excuses voor het extra werk voor mij.

Vooral bij de moderne (electr) bakken misschien toch de beste manier.
Er gaan anders zoveel uren verloren als het die ene keer fout gaat.


Oiram

Hallo Oiram je hebt helemaal gelijk zij het niet dat de man die voor ons de bak uit elkaar heeft gehad vele jaren voor een groot bedrijf bij ons in de buurt heeft gewerkt de laatste 15 jaar heeft hij een bedrijfje aan huis waar deze automaten revideerd helaas heeft deze niet de mogelijkheid om een vito naar binnen te zetten en hierbij de bak uit te bouwen wij doen eigenlijk al velen jaren naar tevredeheid zaken met deze persoon ik heb dan ook de indruk dat de electronische bakken iets te hoog gegrepen is voor deze man maar ja het is altijd goed gegaan en hebben waarschijnlijk nu een keer pech.

groet en bedankt voor de reactie Gert

[quote=UNIVERSEEL11698]Er zijn automaat specialisten die ook in/uitbouwen.
Zelf maak ik de laatste jaren gebruik van deze optie, vooral om dit soort problemen te voorkomen.

Zelf nu ook een keer meegemaakt (niet goed na revisie) de auto werd netjes opgehaald en weer terug gebracht met excuses voor het extra werk voor mij.

Vooral bij de moderne (electr) bakken misschien toch de beste manier.
Er gaan anders zoveel uren verloren als het die ene keer fout gaat.


Oiram[/quote]

nsu_quickly 0
badge

17 jaar

Met een losse bak kan een revisiebedrijf niet veel aanvangen om een diagnose te stellen.
Bij problemen de auto compleet aanbieden, in goed overleg en de diagnose door het revisiebedrijf laten stellen met een ingebouwde bak.

Een ervaren automaten specialist die thuis werkt kan deze service niet bieden.
Dan is goedkoop uiteindelijk duurkoop met een hoop ellende erbij.

Paul

Vandaag deze automaat weer uit de auto uitgebouwd tevens de hele bak uit elkaar gehaald waarbij het demonteren van het bakhuis mij de schrik om de oren sloeg, bak zat weer vol met gruis bij het verder uitbouwen van de assen was de oorzaak snel gevonden een van de 2 lagers waarmee het tussentandwiel is opgesloten is compleet aan puin gelopen gevolg schade aan de oliepomp, de trommel van de koppeling 3 en 4e versnelling, tandwiel zelf en bakhuis.
Het vervelende van het hele verhaal is dat toen de bak voor de 2e keer is los gemaakt bij de specialist in Oosterbeek ik deze man er op attent gemaakt heb dat er speling op deze as zat waarop ik het antwoord kreeg dat deze het normaal vondt maar de bak toch geheel zou demonteren en reinigen en dan vanzelf wel zou zien of er iets mis was, verder onderzoek bracht aan het licht dat de schuivenplaat zeer sterk vervuild is en de platen van de eerste koppeling behoorlijke blauwe vlekken heeft kortom ik heb zeer sterke twijfels of deze man de bak totaal heeft bekeken en waarschijnlijk alleen een paar nieuwe platen heeft gemonteerd en de boel zo weer heeft dicht gemaakt 2x een kapot lager over het hoofd zien vindt ik geen vakmanschap maandag ga ik naar Oosterbeek toe met een zak vol defect onderdelen eens kijken hoe en wat deze te vertellen heeft.

Gert

nsu_quickly 0
badge

17 jaar

Conclusie:

Met die koppelomvormer is niks mis, de "specialist" vertelt verhaaltjes en levert veel extra werk op met slechte reparaties.
Bespaar je de moeite er nog heen te gaan. Hij zal waarschijnlijk beweren dat de nu geconstateerde schade later ontstaan is.

Er zit een goed revisiebedrijf voor automaten in Montfoort Utr. op het ind terrein.
Die heeft veel ervaring met MB. Goed werk en niet duur. Van harte aanbevolen.

Hallo allemaal automaat inmidels geheel schoongemaakt voorzien van nieuwe delen en woor in de auto gemonteerd, auto heeft inmiddels weer 1500 km gereden en alles werkt weer naar behoren.

gert

nsu_quickly 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.