Mercedes-Benz C-Klasse: automatische versnelling hapert

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: ?

Auto heeft steeds prima gedaan. Nu echter hapert de automaat. Soms bij stoppen wil de auto doorrijden. Flink op rem trappen dan komt ie weer in stilstand rustig. Laatste paar keer blijkt de auto moeilijk vooruit te gaan in het begin. Met meer gas geven komt ie wel, soms echter niet. Kortom, er is iets niet goed. Kan een gewone garage dit repareren of kan ik beter naar mercedesgarage. En welke dan in omgeving Apeldoorn?
Iemadn zei dat andere oli er in moet? Kan de koppelngsplaat versleten zijn? Kortom, wat is er vermoedelijk neit goed en wat kan ik het beste doen?

dank
Pd

pede

Geplaatst door pede (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

willy9 (0) PRO, 10 jaar geleden

ruilautomaat is beste oplossing-repareren is duurder
gr

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Andere olie zal gezien het bouwjaar waarschijnlijk niet helpen
Hoeveel duizend kilometer heeft de auto gereden ?
Is er preventief onderhoud aan de automaat geweest ? ( olieverversen filter vervangen etc. )

Wanneer de bak versleten is, is repareren geen optie en is reviseren het advies.
Let ook op bij prijsopgave dat de koppelomvormer en het hydraulisch brein worden mee gereviseerd of naar de staat wordt gekeken.
Naast bekende mercedes garages bestaan er ook een aantal revisie bedrijven voor versnellingsbakken.
Let er hierbij op dat je voor een goed revisiebedrijf kiest, die weten wat revisie inhoudt inplaats van onderdelen te vervangen en weer monteren zonder uitvoering van modificaties etc.

pede (0), 10 jaar geleden

dag Willy 9 en David,
Dank voor jullie adviezen. Wel een tegenvaller. Auto heeft 295.000 km gelopen. Wel ieder jaar naar garage en onderhoud. Zal vragen hoe dat met de versnelling is gebeurd.
Vraag is natuurlijk wat zijn goede revisiebedrijven in de buurt van Apeldoorn. Of is het beter naar een dealer. We hebben hier er een. Maar ja, denk altijd dat die zo duur zijn. Zou eigenlijk best nog paar jaar met de auto willen rijden. De rest lijkt nl best goed in orde.
Welk advies hebben jullie voor me? Revise of ruilautomaat, welke bedrijf? wel of niet naar mercedesdealer

pede (0), 10 jaar geleden

Trouwens, andere vraag:
wat zullen ingeveer de kosten van zo'n reparatie zijn? Revisie etc?

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Beste pede,

Met deze kliometerstand is het aannemelijk dat een complete revisie noodzakelijk is.
Onderhoud aan de automaat gebeurt niet bij elke garage, het komt vaker voor dat het niet gebeurd dan wel.

Let op dat er eerst een goede diagnose wordt gesteld.
Aangezien motorstoringen van invloed zijn op het gedrag van de automaat

willy9 (0) PRO, 10 jaar geleden

een ruilautomaat is een gereviseerde en moet uiteraard met garantie zijn . gezien de km is dit de beste en goedkoopste wijze, kwaliteit is nooit goedkoop. Een gedeeltelijke herstelling wordt achteraf nog een ruilautomaat of revisie.
gr

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Bedankt voor de aanvulling willy!

pede (0), 10 jaar geleden

heren,
veel dank voor jullie adviezen. ben inmiddels naar mijn garage geweest. naar ik vernam kost een gereviseerde automaat toch al gauw
€ 2600. geen klenigheid voor een 14 jaar oude auto. en komt daar nog uit- en inbrengen bij. hoewel de auto er goed uitziet en prettig rijdt. eigenlijk best redelijk in originele staat. deze auto's zie je erg veel rijden. ben altijd erg tevreden geweest met deze auto.
kortom, ik moet eens goed nadenken. een andere auto is altijd duurder, want inruil levert nu niet veel meer.
lastig dilemma.

dank en groet,
Pede

cor k (0), 10 jaar geleden

hoi,

via www.onderdelenlijn.nl heb ik een keer een automaatbak gekocht voor een benz € 750,00 met weinig kilometers,
zou je ook kunnen proberen.

succes ermee,

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Dit is natuurlijk te proberen, de kans dat het fout gaat via de onderdelenlijn is een stuk groter.
Omdat we geen historie van de auto hebben
We weten niet of er glycol in de bak zit of heeft gezeten.
Niet weten hoever de slijtage van koppelingen / besturing is
Al met al raad ik een sloopbak af, maar is natuurlijk te proberen.

pede (0), 10 jaar geleden

Uiteindelijk heb ik besloten dat de bak gereinigd / gespoeld gaat worden door een gespecialiseerd bedrijf.
Garagist heeft met de auto gereden en gaf aan dat er veel vuil in zou kunnen zitten, gezein de aantal km en het gevoel dat hij had bij het schakelen. Hij schakelt ngo steeds en hapert af en toe.
Als alles achter de rug is, bericht ik hoe het is afgelopen.

Overigens, schijnt er in Nijmegen een mercedes specialist te zijn voor gebruikte onderdelen. Komt bij mij positief over, gezien het mailverkeer.

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Pede, let op dat bij het spoelen het filter wordt mee vervangen!!
En nogmaals gebruikte onderdelen zijn leuk alleen we weten niet de staat ervan.

pede (0), 10 jaar geleden

dag heren. heb nu de automaat laten spoelen en filter is vervangen. Het gaat beslist een stuk beter. Niettegenstaande is er soms een hapering geweest. Aangegeven is dat het beter is dat nog twee leidingen wordne vervangen. Dus dat ga ik de garage vragen.
Mijn vraag is als volgt:
ik weet niet hoe een automaat werkt. Is er ergens een site waarop je dat kunt zien?
Ook zou ik willen vragen of een bepaalde rijstijl beter is. Ik heb van alles uitgeprobeerd Het lijtk erop dat als je wat rustiger remt, de automaat goed terug schakelt en als je te hard remt, dat dat dan meer problemen geeft. Kan dat juist zijn?

Ik heb een een armige ruitenwisser, die moet op en neer gaan. Hij blijft af en toe hangen. Is dat te smeren? Ook daarvan zou ik graag een schemaatje zien om te weten hoe dat werkt.

Jullie hebben me prima geholpen.
dank daarvoor.
pede

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Een mercedes automaat is een eenvoudige transmissie op meerdere sites staat de werking hiervan al uitgeschreven.
Op onze website zal binnenkort een basis omschrijving per type transmissie komen.

Een automaat heeft in principe 4 hoofdcomponenten de koppelomvormer / de besturing / de koppelingen en de computer
De koppelomvormer zorgt voor de overbrenging tussen de motor en de versnellingsbak
De combinatie van verschillende koppelingen zullen een versnelling vormen deze combinatie zal een overbrengverhouding hebben waardoor er een hogere snelheid behaald kan worden.
De besturing " kleppenblok " of hydraulische brein genoemd zorgt voor de aansturing van de juiste koppeling met de juiste oliedruk op het juiste moment door de besturing kan de versnellingsbak schakelen.
De computer zorgt er tegenwoordig voor dat de besturing signalen krijgt voor het schakelen.

Het is niet de beste omschrijving, maar in mijn ogen wel een korte en eenvoudige omschrijving van een automaat die onder uw auto zit.

Hans4040 (330) PRO, 10 jaar geleden

Over de ruitenwisser het volgende:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewto...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.