close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz B-klasse: B180CDI wil niet meer starten na vervangen gloeibougies

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 80 kw

We hebben hier van een B-klasse 180 cdi de gloeibougies vervangen.
Nu wil de wagen niet meer starten. Lijkt erop dat de wagen geen compressie meer heeft. Na een hele tijd starten wil hem dan toch bijna aanslaan, maar valt direct terug uit.
We hebben, terwijl de inlaatcollector toch open was, ook al de roetaanslag uit de collector verwijderd. Kan hier toch niks mee te maken hebben?
Iemand dit al voor gehad?

Geplaatst door

Ronnnn10451 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je geen foutcodes veroorzaakt?
Ik zou hem even uitlezen.

Brandstofleidingen losgeweest? Indien ja,zal het probleem waarschijnlijk daar ergens zitten.

PeterK011 45

12 jaar

Als vuil vanuit de inlaat tussen de klepzittingen gaat zitten is dit de oorzaak dat de compressie er niet meer is.!
De stoters (hydraulisch stellend )stellen zich gelijk in op de nieuwe situatie . Met pauzes van enkele minuten en dan kort starten komt er weer leven in de motor. Let op de startmotor NIET overbelasten.!!!
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Dit is inderdaad de correcte diagnose. Motor loopt weer perfect

Ronnnn10451 0
badge

12 jaar

P het was even schrikken , 't is toch weer goed gekomen. ! Groeten

Punt 50
badge

12 jaar

Blijkbaar is er toch nog een probleem.
Wagen gaat niet boven 3000 toeren, wat voorheen niet het geval was.
KTS heeft een fout of 7 aan waaronder deze van de regellat in de inlaatcollector. Nu vermoed ik dat daar ook vuil moet tussen zitten. Bestaat er een oplossing om deze te reinigen zonder al te veel demontage?

Ronnnn10451 0
badge

12 jaar

Zoveel fouten in een keer !!?? Loop de zekeringen na en de massa van de ECU. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Die zijn allemaal goed, massa ook.
Kan ik die Pierburg motor afnemen en zo controllen of die klepbediening niet vast zit?
Is met 3 boutjes, zie ik.

Ronnnn10451 0
badge

12 jaar

u kunt deze aansturen met de stardiagnose of stelmotor de kleppen lat bediend
gr

willy9 0
badge

12 jaar

Stukje bedraading achteraan de collector zat geklemd en gaf een kortsluiting

Ronnnn10451 0
badge

12 jaar

Je/men had die fout zelf ingebouwd. Zorgvuldig sleutelen is ook een kunst .
Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz B-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.