Ik heb hier een vervelend probleem BAS/ESP lampje gaat branden als ik de motor start en een paar keer achter elkaar op de rem trap.
De auto staat gewoon stil.
Uitlezen geeft storing C1201.
Remlichtschakelaar en BAS-Sensor vervangen, alle contacten ingespoten met contactspray, maar geen resultaat.
Wie weet nog een oplossing?
Gr. Rene,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Remlicht schakelaar goed afgesteld?
Als rempedaal stand niet logisch is tov Bas sensor kan je deze code ook krijgen.
Oiram
kijk eens in de topics uit het verleden.
Heb je geen speling op je stuur zodanig dat je het op en neer kan bewegen op de as.??
Stuurstang gaat defekt en daardoor ook stuurhoekpositiesensor en de bediening van de ruitenwissers. Hierdoor gaat ook het lampje ESP branden.
Maar kijk eens op de topics hierbover
Goedendag dit was bij mij a klasse de contact spiraal van de airbag nadat deze was vervagen is het probleem nooit meer terug gekomen deze zit in het stuur
16 jaar
Je moet de remlichtschakelaar vervangen. Deze zit onder het dashboard bij het rempedaal. Dit is nl een gecombineerde schakelaar. Hij kost ongeveer tussen de 30,- en 40,- bij de MB dealer. Heb in het verleden 5 of 6 keer remlichtschakelaar vervangen bij E-klasse waarbij het zelfde probleem aangegeven werd.
[quote=UNIVERSEEL11698]Remlicht schakelaar goed afgesteld?
Als rempedaal stand niet logisch is tov Bas sensor kan je deze code ook krijgen.
Oiram[/quote]
Remlichtschakelaar is bij een A-Klasse niet in te stellen volgens mij?
Het is een soort bajonet aansluiting dus er is niets af te stellen, of je moet de beugel verbuigen.
Gr. Rene
16 jaar
NOGMAALS :
kijk eens in de topics uit het verleden.
Heb je geen speling op je stuur zodanig dat je het op en neer kan bewegen op de as.??
Stuurstang gaat defekt en daardoor ook stuurhoekpositiesensor en de bediening van de ruitenwissers. Hierdoor gaat ook het lampje ESP branden.
Maar kijk eens op de topics hierbover
De code C1201 die wijst richting Remschak. / Bas positie niet logisch volgens mij.
Remlicht schakelaar wel goed, je zal niet de eerste zijn die een onderdeel met produktiefout
monteerd.
Die Bassensor kan je toch alleen maar vervangen door de complete rembekrachtiger te vervangen?
Als je een defecte bassensor hebt krijg je ook vaak nog andere codes, en die heeft deze niet.
Normaal kijk ik ook nog bij div parameters en kijk of de controller een gesloten/open rem-
lichtschakelaar ziet op het juiste moment.
In verschillende controllers doe ik dat (ook motor en ABS oa)
Ruimte op de stuurkolom geeft andere codes.(vlgs mij)
Oiram
Hoi, Rene
Foutcode C1201 heeft betrekking op de losschakelaar in de rembekrachtiger, deze zit binnenin de bekrachtiger en is niet los te vervangen.
De Bas-sensor die je hebt vervangen is waarschijnlijk de wegopnemer van het membraam, deze is nl. wel los te vervangen maar geeft niet deze foutcode.
Na het vervangen van de rembekrachtiger moet deze ivm de losschakelaar opnieuw worden geinitialiseerd met een diagnoseapparaat.
Hallo DDT,
Hier kan ik wat mee, ik zal de rembekrachtiger vervangen.
Ik wist niet dat er ook nog een schakelaar in de rembekrachtiger zelf zat die je niet los kunt vervangen.
Ik had de losschakelaar ook nog opnieuw geinitialiseerd met een diagnoseapparaat, maar dat hielp ook niet!
P.S. Er zat ook geen speling op het stuurhuis.
Jullie horen van mij of dit het probleem oplost!
Gr. Rene,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar