Mercedes-Benz 280se K injectie: Benzine Systeemdruk 7 bar en hoger

Bouwjaar: 1979

Auto heeft 5 jaar stilgestaan.
Bij de eerste startpogingen bleek de benz.pomp vast te zitten.
Na het vervangen van de pomp "liep"de motor.
Motor loopt zeer slecht en neemt niet over. Motor verzuipt:meer als 10 % co.
Na diversen gebruikelijke controles bleek de systeemdruk
veel te hoog;meer als 7 bar.
De retour van de benzineverdeler naar de tank blijkt dicht te zitten.
Tot aan de tank is de leiding"open'.
Voor verdere controle zal de tank gedemonteerd moeten worden.
Daar dit een behoorlijke klus is,wil ik vooraf effe weten
of iemand weet of bij of in de tank een retour/veerbelaste/terug
slag of iets dergelijks gemonteerd is.
Zonder retour aansluiting heb ik geen druk dus loopt de motor
niet.

Alvast bedankt voor de reacties...Hub

h.hannemann

Geplaatst door h.hannemann (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Niemand ?????

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb laatst een dergelijk geval gehad waarbij bleek dat de drukregelaar geen benzine doorliet. Demonteer de retourleiding van de drukregelaar. Als je het contact aanzet moet er benzine uit de drukregelaar komen.

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hub,

Zit de juiste benzinepomp er wel op,want in de uitgaande kant van de pomp zit toch een overdrukbeveiliging of vergis ik mij nu.

Hans

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Hans.De Klep op de uitgaande kant van de pomp is een terugslagklep en is bedoeld voor de restdruk te houden

Bedankt voor je reactie Hub

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Hakeem "the dream"Olajuwon...

Als ik de retourleiding naar de tank(achteren op de tank losneem)dan is de retour open,en is mijn"overdruk"weg.
Helaas kan ik door het schot van de achterbank niet zien wat tussen de aansluiting(retour tank)en de tank zelf nog gemonteerd zit op of in de tank.
Maar daar zit waarschijnlijk het probleem.
Het systeem heeft dan helemaal geen druk meer(4,5-5,5 bar nodig)
Zodoende verwacht ik dat achteren een drukregelaar zit.
De aansluiting op de tank heb ik zonder resultaat proberen door te blazen(+/- 8 Bar) ....oude benzine/gomm/roest......

Bedankt voor je reactie met vr.gr Hub

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Inderdaad de zaak helemaal verroest!!
Tank vervangen(slopertje)probleem opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.