Bij de APK van vorige week nog geen vuiltje aan de lucht; vandaag echter stoot m'n 190D een omvangrijke hoeveelheid grijs-blauwe rook uit. Motor blijft wel regelmatig lopen en ook het brandstofverbruik lijkt normaal. Koelvloeistofniveau zakt wel en dat geldt ook voor het olieniveau in het carter. Verder lijken de klepstoters meer lawaai te maken dan normaal.
Waar duidt dit op; lekke koppakking??
Groet,
Atze
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk de cilinderkoppakking doorgeslagen bij de eerste cilinder ,waardoor je minder oliedruk krijgt op de klepstoters met als gevolg tikken.
Oliedrukmeter geeft totnutoe nog wel steeds 3 bar aan.
19 jaar
koppakking lek geheid
Vandaag koelvloeistof nagekeken met als resultaat; meer olie dan koelvloeistof!! De olie uit het carter lijkt zich te vermengen met de koelvloeistof.
19 jaar
koppaking lek dus
leuk he zo'n roetmeting!
Niet dus, weer een geval van schade die niet verhaalt kan worden.
Terwijl dit toch echt hele goede motoren zijn.
Hopelijk kun je die koppakking zelf doen, scheelt nog wat in de pijn.
Succes
Mijn gedachten gaan ook richting roetmeting als boosdoener!!
19 jaar
Die koppakking was er een paar weken later met normaal rijden ook wel uitgegaan hoor. Bekijk de pakking maar eens, gewoon ouderdom, komt veel bij dit motortype voor. Tussen de 150000 km en 250000 km gaan ze meestal.
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar