close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: blazer van de verwarming werkt niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2200 CDI

Hallo iedereen.
Hopelijk heeft iemand dit probleem ooit voorgehad en weet waar ik moet zoeken.

Mijn verwarming doet het niet. Het betreft een digitale airco.
De temperatuur wordt aangegeven, je kan ook duidelijk aflezen op welke kracht hij aan het blazen is, maar hij blaast helemaal niets, met als gevolg dat de vensters ook aandampen.

Als de blaaspositie gewijzigd wordt, bv vooraan, bovenaan, voeten, ... dan hoor je het schakelmechanisme veranderen, maar de blazer hoor je totaal niet, bij geen enkele blaasstand.
Als ik de blaasstand op automatisch zet, zie je dit tijdens het rijden op het display wel variëren van laag naar middelmatig. Als ik het manueel wijzig van minimum naar maximum, dan wijzigt dit wel netjes op het display, maar er blaast totaal niets.

Ik heb de zekeringen allemaal gecontroleerd in de motorruimte, binnenruimte en kofferruimte. Natuurlijk nergens geen zekering kapot. De makkelijkste oplossing werd me niet gegund :-D

Weet er iemand wat hier de vaakst voorkomende oplossing voor is?
Gaan deze digitale regelunits veel kapot? of ligt dit gewoonlijk aan de blazer zelf? Lijkt me vreemd, want dan zou je toch IETS moeten horen.

Elke hulp hieromtrent is meer dan welkom.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Yves

Geplaatst door

bungieke (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Yves,

Ik weet niet of je ermee uit de voeten kunt.
Zelf heb ik laatst ook meegemaakt dat de kachelmotor niet draaide (geen lucht uit de roosters).
Ik heb de kachelmotor eruit gehaald en ter plaatse van de koolborstels de boel eens met lucht schoon geblazen.
Er bleek stof en andere vuiligheid in de geleiding van de koolborstels te zitten waardoor deze de rotor niet meer konden raken.
Nadien geen probleem meer mee gehad.
zie graag je bevindingen.

Pieterb1 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.