Motor houdt in bij optrekken. Lmm is vervangen labda sonde is vervangen nieuwe bougies en nieuw luchtfilter geplaatst. Vacuumslangetje onder luchtfilterhuis is vervangen. Wie weet de oplossing. De auto is dit gaan doen na vervangen van de lmm. Met de oude lmm schommelde alleen het toerental en na vervangen is de auto in gaan houden.
Hoger in de toeren gaat het optrekken prima alleen als je rustig optrekt en iets langer rond de 1900 toeren blijft rijden houdt de motor in. Als ik 98 tank ipv 95 lijkt de motor wel beter te lopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je een originele sensoren (LMM, Lambda) gebruikt?
Waarom zijn die sensoren vervangen? Want je zegt dat de klacht pas na het vervangen van de LMM is ontstaan.
Inderdaad een originele Lmm laren plaatsen bij de MB dealer. Ik had in eerst instantie een goedkope imitatie lmm hij reed wel perfect maar het mm lampje ging toen steeds branden. Dus toen bijde MB garage een originele laten plaatsen. Daar kwamen ze er achter dat ook het vacuumslangetje doorgescheurd was ook deze origineel laten vevangen.
De lamdasonde heb ik bij mijn eigen garage laten vervangen en volgens zeggen heeft hij hem bij de MB dealer vandaan. Ik heb nu een avondje met de stekker los gereden (van de Lmm) en het lijkt dan beter te gaan. Stekker weer aangesloten en hij houdt weer in. Het is alleen zo een vage klacht de ene keer rijdt hij als een tierelier en de andere keer blijft hij maar inhouden.
8 jaar
Nu vergeet ik een deel van je vraag te beantwoorden, het was volgens de garage onmogelijk dat het aan de nieuwe lmm lag want hij was namelijk spiksplinternieuw en kon niet stuk zijn. Ook de toeren van de MB blijven stationair niet stabiel, hij schommelt tussen de 600 en 900 toeren hij blijft aan het afregelen. Ik hen ook iets gelezen over een stekker waar olie in zou kunnen lekken. Weet iemand over welke stekker het gaat en waar hij dan zit?
8 jaar
Het is een redelijke veronderstelling dat de nieuwe LMM niet defect is. Een 100% garantie is het echter niet.
Ook nieuwe onderdelen zo uit de doos zijn wel eens defect (alhowel dit heel weinig voorkomt).
Ik zou als eerste de fuel trims uitlezen. Daar zie je onmiddelijk aan of er iets aan de hand is met het mengsel (te arm of te rijk).
Die fuel trims moeten rond e 0% zitten. Bij waardes voor de Long Term Fuel trim (het zelflerende deel) van 10% of meer is er iets fout.
Bij negative getallen is het mengsel te rijk, bij positieve getallen is het te arm.
Ik ga aankomende zaterdag naar de garage met MB en laat dan de fuel trims uitlezen. Ben blij met dit antwoord kan ik weer gericht verder zoeken. Je hoort Hoe het zaterdag de uitslag is. Alvast bedankt.
8 jaar
Ik had mazzel vandaag. Ik kon vandaag al terecht bij de MB garage. Alles uit laten lezen en er komt totaal niets uit. Alles lijkt perfect te werken. Ze hebben hem nu 10% rijker gezet.
Dat lijkt goed uit pakken, hij een houdt een stuk minder in bij het optrekken en het lijkt of hij meer vermogen heeft. Hij mag max 15% rijker gezet worden dus ik laat die ander 5% ook nog doen, hopen dat het dan helemaal over is.
8 jaar
Nou, het duveltje is uit het doosje. Wat was er nou aan de hand, de thermostaat was kapot. De motor kwam gewoon niet op bedrijfstemperatuur. Beetje jammer dat een simpel probleem niet herkend wordt door professionele vakmensen. Het heeft me een lmm, lamdasonde en vacuumslangetjes gekost om er zelf achter te komen dat de thermostaat stuk is. Maar ik ben wel blij dat de Benz weer rijdt als een Benz.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar