ik heb een vraagje, ik heb een mercedes waar ik 2 jaar geleden 18 inch velgen op heb gemonteerd.
Een half jaar later voelde ik de auto onder mij trillen maar niet op het stuur, heb op aanraden van md dealer mijn standaard velgen er weer onder gegooit omdat hij ook al 3 ton gelopen had.
Sinds die tijd heb ik een bonkend geluid onder mijn auto die ik vooral hoor als ik een klinker weg pak .
Alles is nagekeken ook andere merk banden geprobeerd maar het geluid blijft.
Ook het cardan en schokbrekers zijn nagekeken, trillen doet hij niet meer.
Hoop dat iemand dit probleem herkent en ons kan helpen bvd ela
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Fuseekogels willen wel slijten bij dit type.
Echter, het is moeilijk te controleren als de auto op de wielen staat.
Krik de auto op aan de voorkant zodat het gewicht van de kogels af is, maar ook weer niet zover dat de wielen vrij hangen.
mvg,
Hans.
Hoor je het geluid aan de voorkant ? Dan kunnen het ook de torsiestangrubbers zijn. Dit zijn grote rubber ringen waar de stalen torsie stang doorheen gaat. Twee rubbers aan de buitenkant (op de draagarmen) en twee aan de binnenkant (op het chassis). Stang is goed te zien als je de wielen uitstuurt. Met een zaklamp kun je de rubbers bekijken. Na verloop van de KM's slijten deze rubbers door en komt de stang tegen de draagarm en /of chassis aan (ijzer op ijzer). Bij mijn auto ook gehad (W124T). Goedkope reparatie en een wereld van verschil.
Wel de originele MB rubbers kopen die voor je auto geschikt zijn. Er zijn wat modificatie's geweest in de maat en de rubbersamenstelling. En origineel kosten ze niet meer dan bij de automaterialen zaak.
Verder zoals hierboven al vermeld zijn de fusee's van de W124 een bekend item. Al lees je vaak dat dat een meer krakend geluid geeft.
15 jaar
tja dat dacht de mb dealer ook fuseekogels ,maar helaas was het dat ook niet, ook dachten ze aan stabelisatorstang of eventueel stuurkogel.
Ook dit bleek allemaal in orde te zijn. alvast bedankt en op naar de volgende tips mvg ela
15 jaar
het geluid komt voornamelijk van de achterkant bvd
15 jaar
ook daar zitten rubbers die verslijten en dan inderdaad gaan bonken omdat er een stale buisje doorheen loopt
15 jaar
waar bedoel je? daar waar die stalen buisjes doorheen loopt? dit vraag ik omdat de auto donderdag naar de mb dealer gaat om nog maar eens alles na te kijken en hoe meer tips ik heb hoe beter en makkelijker zoeken misschien. bvd groetjes ela
15 jaar
[quote=RolandK10257]Hoor je het geluid aan de voorkant ? Dan kunnen het ook de torsiestangrubbers zijn. Dit zijn grote rubber ringen waar de stalen torsie stang doorheen gaat. Twee rubbers aan de buitenkant (op de draagarmen) en twee aan de binnenkant (op het chassis). Stang is goed te zien als je de wielen uitstuurt. Met een zaklamp kun je de rubbers bekijken. Na verloop van de KM's slijten deze rubbers door en komt de stang tegen de draagarm en /of chassis aan (ijzer op ijzer). Bij mijn auto ook gehad (W124T). Goedkope reparatie en een wereld van verschil.
Wel de originele MB rubbers kopen die voor je auto geschikt zijn. Er zijn wat modificatie's geweest in de maat en de rubbersamenstelling. En origineel kosten ze niet meer dan bij de automaterialen zaak.
Verder zoals hierboven al vermeld zijn de fusee's van de W124 een bekend item. Al lees je vaak dat dat een meer krakend geluid geeft.[/quote]
Zie nu dat het geen W124 is....bouwjaar 1998.
15 jaar
Hoi,
Toen ik mijn auto(E290TD) kocht, trilde die ook en was erg zoekerig maar omdat mijn vrouw er in hoofdzaak in rijdt en die dat niet als zodanig er vaarde eerst zo gelaten.(met 18AMG)
Echter toen de winterbanden er onder gingen(standaard maat en velgen), ging er een wereld open (voor ons beide) rust strak en niet trillen.
Echter toen we ook zulke zomerbanden kochten(door omstandigheden in het buitenland) ging de auto ook bonken achter vooral met belading.
Dit bleek later te liggen aan hoogte slag, ik heb ze op een wat hogere spanning gezet en heb nu alleen nog last met extreem veel spul achter in.
Voor heb ik het later ook nog eens gehad, dat lag aan een gebroken veer.
De laatste vier centimeter lag als het ware los in de schotel, je moest echt tien keer kijken voor je het zag.
Groet Arie
15 jaar
oke we zullen dat ook maar weer eens na laten kijken maar ik ben bang dat dat ook al gebeurd is.
De meest voorkomende dingen zijn al nagekeken, das juist het probleem.
Maar enorm tof dat er zo mee word gedacht en gezocht naar een oplossing oftewel een antwoord wat het eventueel zou kunnen zijn toppie hoor dank je wel
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar